انواع مشکلات پوستی رایج و درمان های آنها را بیشتر بشناسید!

parya
مشکلات پوستی از جمله رایج ترین مشکلاتی است که با زیبایی شما در ارتباط است. از این رو، رفع و از بین بردن آنها همیشه مورد توجه قرار دارد. در ادامه به برخی از مشکلات پوستی و درمان های آنها اشاره شده است.

پوست صورت شما از جمله ی موارد مهم در زیبایی به شمار می روند. به همین دلیل توجه و مراقبت از آن بسیار ضروری و مهم است. مشکلات پوستی با بالا رفتن سن و بسیاری از شرایط زندگی نا سالم ایجاد می شوند. این مشکلات ظاهر پوست را خشن و نامناسب می کنند. از این رو محصولات متفاوتی برای مقابله و درمان آنها ارائه شده است. در این مطلب به برخی از مشکلات پوستی و روش های درمان آنها اشاره شده است.

مبارزه با آکنه های پوست

آکنه از جمله سرسخت ترین و تحریک کننده ترین مشکلات پوستی است. اگرچه این مشکل در مرحله ی اول نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما می تواند تا بزرگسالی نیز ادامه پیدا کند. به هر حال، هیچ کس و هیچ فردی از جوش های عجیب و غریب در امان نیست. از آنجا که آکنه مشکلی گسترده است، درمان های بسیاری برای از بین بردن آنها در دسترس قرار گرفته است. شما می توانید با کمی آزمایش و خطا مواردی را پیدا کنید که برای شما مفید و مناسب است.

  • شما می توانید روال مراقبت از پوست طبیعی شامل پاکسازی، استفاده از تونر و مرطوب کننده را دنبال کنید. اما همچنین لازم است از محصولاتی استفاده کنید که به طور ویژه برای پوست های مستعد آکنه طراحی شده اند. استفاده از پاک کننده های حاوی ترکیباتی مانند تریکوزال، بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک برای آکنه بسیار مفید است. علاوه بر این، برای مقابله با هرگونه خشکی پوست از مرطوب کننده سبک و بدون روغن استفاده کنید.
  • علاوه بر روال طبیعی مراقبت از پوست، درمان های دارویی که معمولا به صورت کرم و یا پماد هستند، مفید هستند. برخی از موثرترین درمان ها شامل موادی مانند بنزوئیل پراکسید، اسید سالیسیلیک، گوگرد، رتینوئیدها و آزلائیک اسید است. بیشتر این درمان ها، کرم های درمانی موضعی بدون نسخه هستند. اما برخی از انواع شدیدتر آکنه ها، ممکن است نیاز به داروهای تجویزی داشته باشند.

برای آکنه های شدید و عمیق به متخصص پوست مراجعه کنید

اگر استفاده از درمان های پوستی بدون نسخه نتیجه بخش نباشند، لازم است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. آنها بسته به نوع و شدت آکنه مجموعه ای از داروهای موضعی و خوراکی را تجویز می کنند. برخی از افراد به آنتی بیوتیک های خوراکی پاسخ می مثبت می دهند. همچنین برخی از خانم ها اطلاع دارند که مصرف قرص های ضد بارداری می توانند در رفع آکنه موثر باشند. انواع شدیدتر آکنه ها نیاز به درمان قویتر رتینوئید مانند آکوتان دارد.

با پیشروی روند پیری پوست مقابله کنید

چین و چروک و لکه های قهوه ای همه مواردی از مشکلات پوستی هستند. بسیاری از افراد با بالا رفتن سن با این مشکلات روبه رو می شوند. با این وجود، با مراقبت و محافظت مناسب می توانند از این موارد جلوگیری کرده و پوست خود را جوان نگه دارید.

  • استفاده از محصولاتی که برای پوست های مسن طراحی شده اند را در برنامه مراقبت از پوست خود قرار دهید. این محصولات غنی تر و درنتیجه آبرسان ترهستند. استفاده از این محصولات به این دلیل که پوست های سالخورده دارای چین و چرک و لکه هستند، اهمیت می یابد.
  • برای مقابله با چین و چروک به دنبال کرم های مرطوب کننده یا لوسیون های حاوی آنتی اکسیدان باشید.
  • برای مقابله با لکه‌های قهوه‌ای و آسیب های ناشی از نور خورشید، از محصولات حاوی اسید های بتا و آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید. زیرا این مواد سبب لکه برداری، از بین بردن لایه های مرده و تغییر رنگ داده و پاک کردن پوست می شوند.

با پزشک خود در مورد درمان چین و چروک با اسید رتینوئیک مشورت کنید

Retin-A به طور کلی به عنوان ترتینوئین یا اسید رتینوئیک شناخته می شود. Retin-A نوعی اسید از ویتامین آ است که در کاهش چین و چروک ها، سفت شدن پوست و تغییر رنگ بسیار موثر است. رتینوئیک اسید با افزایش گردش خون سلولی سبب تحریک تولید کلاژن و لایه برداری از پوست می شود.

تغییر رنگ پوست را درمان کنید

تغییر رنگ پوست شامل مشکلاتی مانند لکه های قهوه ای، لکه های تیره و افزایش فشار خون می‌باشد. این مشکلات در اثر تولید بیش از حد ملانین در پوست شما ایجاد می شود. تغییر رنگ پوست ناشی از نور خورشید، بارداری، یائسگی، قرص های ضد بارداری و سایر داروها و رفع لکه ها است. تغییر رنگ پوست ممکن است به خودی خود محو شوند. اما بسیاری از درمان ها و کرم ها وجود دارند که می توانند به سرعت از بین رفتن آنها کمک کنند. برای از بین بردن تغییر رنگ پوست از محصولات حاوی رتینوئید ها استفاده کنید. رتینوئیدهای مشتق شده از ویتامین A هستند. این مواد با لایه برداری لایه های بالایی پوست، سبب جایگزین شدن پوست تازه و جدید می شوند. اگر شما دارای مشکلات تغییر رنگ پوست هستید، توجه داشته باشید که همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب مانع از رسیدن اشعه ماورای بنفش به پوست و تولید ملانین بیشتر و بدتر شدن تغییر رنگ پوست شود.

منبع: الو دکتر

بیماری های رایج پوستی

درمان های ساده برای مشکل پوستی به نام اگزما

آشنایی با علائم بیماری های رایج پوستی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ