به این سادگی موهای خود را نرم و لطیف کنید

atoosamirzavandi
موهای نرم و لطیف داشتن هدف هر فردی است اما گاهی با مراقبت ها نادرست به موهای خود آسیب وارد می کنیم. در این مقاله چند روش ساده برای نرم کردن موها معرفی شده است.

داشتن موهایی نرم و درخشان از جمله اهداف زندگی هستند اما گاهی عواملی از جمله افزایش سن، عادت های بد زندگی، تکنیک های ضعیف مراقبتی نیز می توانند آسیب های جدی به موها وارد کنند.

با گذر زمان، دیگر موها قادر به تولید چربی طبیعی نخواهند بود در نتیجه موها خشک خواهند شد.

اما این بدین مفهوم نخواهد بود که شما همیشه دارای موهای خشک و شکننده خواهید بود.

 نرم کردن موها بر خلاف حالت خشک و خشن با روش های خانگی قابل دست یابی خواهد بود. شما نیاز به ترکیب مواد مرطوب کننده و سالم برای بهبود خشکی موها خواهید داشت. درمان های خانگی زیر را دنبال کنید و آن روش های درمانی که به آن علاقه دارید و برای شما راحت تر است را جز برنامه همیشگی خود قرار دهید.

جنس موی خود را بشناسید:

شناخت نوع مو قبل از انجام هر نوع درمان خانگی بسیار مهم است. موهای خشک و خشن می توانند از مقدار زیادی TLC استفادع کنند اما موهای صاف در مقایسه با موهای مجعد کمتر به روغن نیاز دارند. 

دلیل این امر این است که در موهای صاف چربی و روغن طبیعی پوست سر سریع تر حرکت می کند و به موها می رسد.

اگرچه که در این زمان نوع موی خود را می شناسید اما با افزایش سن و پیر تر شدن تغییراتی در نوع مو ایجاد خواهد شد. زیرا با مسن تر شدن تولید روغن طبیعی کاهش پیدا می کند. موی شما ممکن است با توجه محیطی که در آن زندگی می کنید تغییر کند همچنین فصول بر آن بی تاثیر نیستند.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل تبدیل به یکی از عناصر مهم در محصولات آرایشی شده است. اگرچه تحقیقات نشان داده اند که استفاده از روغن نارگیل فوایدی برای مو های خشک دارد اما اثبات شده است که برای نرم و لطیف کردن موها نیز مفید خواهد بود.

روغن نارگیل می تواند به اعماق پوست نفوذ کند و می توان برخی از تاثیرات آن را در ریشه و پایه ی موها مشاهده کرد.

می توانید به دنبال محصولاتی باشید که در آن ها از روغن نارگیل استفاده کرده اند یا به صورت خالص روغن را بعد از شامپو به موهای خود بزنید. اگر بسیار چرب است می توانید تنها انتهای موهای خود را چرب کنید.

روغن زیتون:

در مورد تاثیر روغن زیتون بر سلامت تحقیقات بسیاری انجام شده است اما تحقیقات در مورد تاثیر آن بر مراقبت از موها در حال انجام شدن است. تصور می شود که روغن زیتون به عنوان یک محافظ در برابر قطره های آب عمل می کند و تخریب موها توسط قطرات آب جلوگیری خواهد کرد.

تنها بدی روغن زیتون این است که موها را بسیار چرب می کند. برای این که نتیجه بهتری بگیرید مقدار کمی از آن را هر هفته به انتهای موهای خود بمالید.

روغن آرگان:

روغن آرگان از میوه ی آن استخراج می شود. این روغن به دلیل ویژگی مرطوب کنندگی که دارد بسیار شناخته شده است.

تولید گنندگان محصولات آرایشی این روغن را به تعدای از شامپو ها، نرم کننده ها، حالت دهنده ها می افزایند اما موهای خشک از روغن خالص آن نتیجه بهتری را بدست خواهند آورد. افزون بر این دیگر مواد شیمیایی و ترکیباتی که دوست ندارید را به موهای خود نخواهید زد.

همانند روغن زیتون مقدار کمی از آن را استفاده کنید.

استفاده از ماسک مو های هفتگی:

استفاده از روغن ها بهترین راه موثر برایافزودن رطوبت به موهای خشک می باشد. اما اگر استفاده از روغن های خالص را دوست ندارید می توانید از ماسک موهای هفتگی نیز استفاده کنید.

استفاده از ماسک های مرطوب کننده هفتگی می تواند رطوبت را در طول هفته در موهای شما نگه دارد و آن را نرم تر کند. می توانید بعد از شامپو زدن به موها از آن استفاده کنید اما موها باید کمی نم داشته باشند نه ااین که کاملا خیس باشند. سپس بعد از 5 دقیقه آن را آبکشی کنید.

موهای خود را با آب داغ نشویید:

آب داغ می تواند به موها آسیب جدی برند و آن ها را خشک کند. می توانید به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.

همچنین می توانید موهای خود را نرم تر و درخشان تر کنید وقتی که از آب خنک برای شستن آن استفاده می کنید.

این کار باعث می تواند که تمام محصولاتی که برای موهای خود استفاده کردید را بدون از بین بردن رطوبت موها بشویید.

موهای خود را فقط زمانی که نیاز است بشویید:

در سنین جوانی، هر روز نیاز به شامپو زدن موها احساس می شود. اما با افزایش سن، موها تغییر خواهند کرد، و ممکن است که روزانه نیاز به شامپو زدن موها نباشد. در واقع افراد دارای موی خشک بهتر است که هفتگی موهای خود با شامپو بشویند.

منبع الو دکتر

مراقبت از موها در برابر کلر استخر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ