چگونه با افسردگی قبل از قاعدگی مقابله کنیم؟

mahdie.mohtashami
آیا شما هم دچار افسردگی قبل از قاعدگی می شوید؟ آیا به آن همان pms می گویند؟ با ما همراه باشید.

چگونه با افسردگی قبل از قاعدگی مقابله کنیم؟

آیا PMS است؟

سندرم قبل از قاعدگی PMSمجموعه ای از علائم جسمی و عاطفی است که یک هفته یا قبل از شروع دوره شما شروع می شود. این باعث می شود بعضی از افراد نسبت به حالت عادی احساسات بیشتری داشته باشند و برخی دیگر دچار نفخ و درد شوند.

PMS همچنین می تواند در هفته های منتهی به دوره خود احساس افسردگی در شما ایجاد کند. شما ممکن است در این دوران این احساسات را درک کنید:

غمگین

تحریک پذیر

مشتاق

خسته

خشمگین

تمایل زیاد به گریه کردن

فراموشی

حواس پرتی

بی علاقه به رابطه جنسی

مثل خوابیدن خیلی زیاد یا خیلی کم

مثل خوردن زیاد یا خیلی کم

دلایل دیگری که ممکن است قبل از دوره پریشان احساس افسردگی کنید شامل موارد زیر است:


اختلال دیسفوری قبل از قاعدگی. PMDD بسیار شبیه PMS است ، اما علائم آن شدیدتر است. بسیاری از افراد مبتلا به PMDD قبل از دوره قاعدگی احساس افسردگی می کنند ، برخی تا حدی که در مورد خودکشی فکر می کنند. در حالی که تحقیقات اخیر تخمین زده است که حدود 75 درصد از زنان مبتلا به PMS در سالهای تجربه قاعدگی هستند ، فقط 3 تا 8 درصد PMDD دارند.

تشدید قبل از قاعدگی. این به زمانی اشاره دارد که علائم یک بیماری موجود از جمله افسردگی در هفته ها یا روزهای منتهی به دوره شما بدتر شود. افسردگی یکی از شایع ترین شرایطی است که با PMS همراه است. در حدود نیمی از تمام زنانی که تحت PMS معالجه می کنند نیز دچار افسردگی یا اضطراب هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین PMSو افسردگی ، در ادامه بخوانید.

چرا این اتفاق می افتد؟

متخصصان درباره علت دقیق PMS مطمئن نیستند ، اما احتمالاً با نوسانات هورمونی که در نیمه دوم چرخه قاعدگی اتفاق می افتد ، ارتباط دارد. تخمک گذاری تقریباً در نیمه راه چرخه شما اتفاق می افتد. در این مدت بدن شما تخمک آزاد می کند و باعث می شود سطح استروژن و پروژسترون کاهش یابد. تغییر در این هورمون ها می تواند باعث علائم جسمی و عاطفی شود. تغییر در سطح استروژن و پروژسترون نیز بر میزان سروتونین تأثیر می گذارد. این یک انتقال دهنده عصبی است که به تنظیم روحیه ، چرخه خواب و اشتهای شما کمک می کند. مقادیر کم سروتونین علاوه بر مشکل در خواب و هوس های غیرمعمول غذایی – همه علائم شایع PMS – با احساس غم حساس شدن همراه است. با افزایش مجدد سطح استروژن و پروژسترون ، علائم شما باید بهبود یابد. این معمولاً چند روز پس از پریود شدن شما اتفاق می افتد.

چگونه می توانم آن را مدیریت کنم؟

در دوران PMS هیچ درمانی استاندارد برای افسردگی وجود ندارد. اما چندین تغییر در شیوه زندگی و چند دارو ممکن است به تسکین علائم عاطفی شما کمک کند.

علائم خود را پیگیری کنید

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، چرخه قاعدگی و احساسات خود را در تمام مراحل مختلف آن پیگیری کنید. این به شما کمک می کند تأیید کنید که علائم افسردگی شما با چرخه شما مرتبط است. دانستن اینکه دلیلی وجود دارد که شما در آن احساس کمبود می کنید نیز می تواند به چشم انداز نگاه داشته شود و اعتبار خود را ارائه دهد.

اگر می خواهید علائم خود را با پزشک خود مطرح کنید ، داشتن یک گزارش دقیق از چند چرخه آخر شما نیز مفید است. در مورد PMS هنوز هم برخی از شبهات وجود دارد و داشتن مدارکی در مورد علائم ممکن است به شما کمک کند احساس اطمینان بیشتری نسبت به بروز آنها داشته باشید. این همچنین می تواند به پزشک شما کمک کند تا از آنچه اتفاق می افتد ، ایده بهتری بگیرد.

می توانید چرخه و علائم خود را با استفاده از برنامه ردیابی دوره ای بر روی تلفن خود ردیابی کنید. به دنبال مواردی باشید که به شما امکان دهد علائم خود را اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید یک تقویم برای خود آماده کنید و علائم خود را در آن یادداشت کنید تا بدانید در هر روز دارای چه احساساتی هستید. توجه داشته باشید که آیا هر یک از علائم خفیف ، متوسط ​​یا شدید است. برای ردیابی افسردگی ، هنگام بروز هر یک از این علائم ، توجه داشته باشید:

غمگینی

اضطراب

طلسم گریه

تحریک پذیری

هوس غذا یا از دست دادن اشتها

خواب ضعیف یا خواب بیش از حد

تمرکز مشکل دارد

عدم علاقه به فعالیت های روزانه خود

خستگی ، کمبود انرژی

کنترل تولد هورمونی

روشهای کنترل هورمونی مانند قرص می توانند در بروز نفخ ، سینه های حساس و سایر علائم فیزیکی PMS کمک کنند. برای برخی از افراد ، آنها همچنین می توانند به علائم عاطفی از جمله افسردگی کمک کنند.

درمان PMS (سندرم پیش از قاعدگی) چیست؟!

آنچه باید از اختلال پیش از عادت ماهیانه (سندرم PMS) بدانید! +راه تشخیص

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ