برای پاک کردن کامل آرایش از روی پوست این موارد را رعایت کنید!

parya
خانم ها در طول روز از وسایل آرایشی بسیاری بر روی پوست خود استفاده می کنند. استفاده از محصولات آرایشی اگر در انتهای روز به درستی تمیز شوند، مشکلی ندارد. در ادامه با نکات اساسی پاک کردن آرایش آشنا می شویم.

پوست صورت شما از جمله حساسترین اندام های بدن است که می تواند تحت تاثیر عوامل محیزی فراوانی قرار گیرد. در نتیجه محافظت و مراقبت از آن و پاک سازی آن پس از آرایش، مهمترین کار است. شما ممکن است به طور روزمره از لوازم آرایشی استفاده کنید. به همین دلیل، توجه به پاک سازی دقیق و عمیق پوست بسیار مهم است. در ادامه با اصول و نکات اساسی پاک کردن آرایش صورت آشنا می شویم.

همیشه قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید

پاک کردن آرایش، شاید به نظر ساده ترین کار باشد، اما هرگز نباید از اهمیت شست و شوی شبانه صورت غافل شد. پاک کردن آرایش قبل از خواب ممکن است زجر آور باشد. همچنین مطمئناً شبهایی خواهد بود که پاک کردن صورت آخرین کاری است که احساس می کنید باید انجام دهید. اما پوست شما به خاطر این کار از شما سپاسگزار خواهد بود. اگر لوازم آرایشی یک شب بر روی پوست باقی بمانند، می توانند منافذ پوست را مسدود کنند. در ضمن این امکان را نیز برای پوست فراهم می کنند که توانایی پاکسازی و ترمیم خود ناشی از استرس های روزمره را از دست بدهد. ماندن لوازم آرایشی بر روی پوست سبب ایجاد جوشهای سر سیاه، دانه های چربی و مسائل نامطلوب می شوند. تحقیقات نشان داده است که ماندن آرایش بر روی پوست، پوست شما را تا ۷ برابر سن شما سریعتر پیر میکند. علاوه بر این، آرایش می تواند رادیکال های آزاد را که پوست شما در طول روز در معرض آن قرار دارد، به دام بیندازد. اگر پوست شما در هنگام شب به درستی تمیز نشود، این رادیکال‌های آزاد روی پوست باقی می مانند. این اتفاق خوبی نیست. زیرا رادیکال‌های آزاد کلاژن را در پوست تجزیه میکنند و منجر به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک میشوند.

یک بسته دستمال مرطوب را همیشه با خود به همراه داشته باشید

اگرچه روتین کامل پاک کردن صورت، تمیز کردن، استفاده از تونر و مرطوب کننده است. اما لازم است همیشه یک بسته دستمال مرطوب و چند عدد پد پاک کننده صورت را با خود داشته باشید. این به این دلیل است که اگر این محصولات مراقبت از پوست در دسترس شما نباشند، از آنها استفاده کنید. در این حالت، صورت خود را با آن ها پاک کنید تا بخش عمده‌ای از آرایش شما از بین برود.

گاهی اوقات به پوست خود استراحت دهید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید

در صورت امکان، سعی کنید به پوست خود استراحت دهید و هر چند وقت یک بار بدون آرایش بیرون بروید. به ویژه اگر در صورت استفاده از آرایش و زیر سازی پوست، احساس سنگینی می کنید. این ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما پوست شما پس از آن احساس بهتری خواهد داشت. شما می توانید از یک مرطوب کننده رنگی که بسیار سبک تر از کرم زیر سازی پوست است، استفاده کنید. این محصول هنوز هم پوشش خاصی را بر روی پوست شما ارائه می دهد.

لوازم آرایش قدیمی و تاریخ گذشته خود را دور بریزید

حداقل هر ۶ ماه یک بار کیف آرایشی خود را همراه با وسایلی که مدتی در آن قرار داشته اند، دور بریزید. محصولات آرایشی پناهگاهی برای تولید و رشد باکتری ها هستند. بنابراین استفاده از کرم های زیرسازی و ریمل تاریخ گذشته می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ و برآمدگی آنها شود. توجه داشته باشید که از استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته خود داری کنید.

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

از اهمیت استفاده از کرم‌های ضدآفتاب نمی‌توان صرف نظر کرد. ضد آفتاب از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVA وUVB محافظت می کند. این به جلوگیری از ایجاد همه ی مشکلات پوستی کمک می کند. تحقیقات ثابت کرده است که ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به همین دلیل است که به خودی خود می‌تواند از پوست شما در برابر مشکلات و بیماری ها محافظت کند. ضد آفتاب از مشکلات ناشی از پیری پوست مانند چین و چروک، لکه های قهوه ای، رنگ های قرمز و تغییر رنگ جلوگیری می کند. شما باید به دنبال استفاده از ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ باشید به ویژه اگر پوست طبیعی و موهای قرمز یا بلوند دارید. بسیاری از مرطوب کننده ها و کرمهای زیر سازی پوست دارای SPF هستند. این به  ساده سازی روال روزمره ی شما کمک می کند. عدم استفاده از ضد آفتاب می تواند باعث ایجاد سرطان پوست شود. به یاد داشته باشید که استفاده از ضدآفتاب مخصوص روزهای تابستان نیست و لازم است همیشه از آن استفاده کنید. پرتوهای UV در هنگام سرد بودن هوا به همان اندازه قوی هستند و حتی می توانند در ابر و باران نفوذ کنند. در صورت لزوم می توانید با پوشیدن عینک آفتابی و کلاه از پوست خود در برابر آفتاب بیشتر محافظت کنید. هرگز از ضدآفتاب های قدیمی و یا تاریخ گذشته استفاده نکنید. زیرا مزایای محافظت از پوست آن از بین رفته است. بنابراین از سوختگی یا آسیب پوستی جلوگیری نخواهد کرد. علاوه بر این، فرمولاسیون ضد آفتاب ها پس از انقضا تغییر میکنند و این میتواند سبب سوزش و خارش پوست شود.

منبع: الو دکتر

شستشوی صحیح پوست با این روش!

روش‌های خانگی برای پاک کردن چربی و آلودگی‌ از پوست صورت

ساده ترین راه پاکسازی صورت در خانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ