چگونه می توان از موهای چرب خلاص شد

pegiu
موی چرب نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد تا بتواند به حالت نرمال در آمده و از چربی آن کاسته شود.اما چگونه می توان از موهای چرب خلاص شد؟ در این مطلب بخوانید.

رهایی از موهای چرب

موهای چرب می توانند مانع شود تا احساس خوبی نسبت به زیبایی داشته باشید همچنین کنترل آن ممکن است مشکل باشد .

همه ما دوست داریم وقتی به بیرون می رویم احساس زیبایی و سلامت داشته باشیم که در مورد مو که در معرض دید است می تواند از اهمیت خاصی برخوردار باشد

در ادامه این مطلب از الودکتر بخوانید تا بیشتر بدانید چه عواملی باعث ایجاد موهای چرب شده و چه کاری می توانید برای بهبود موهای چرب انجام دهید

.

7   راه برای خلاص شدن از شر موهای چرب

به طور کلی ، چند تغییر در روال زندگی شما می تواند به موهای شما در حفظ درخشش طبیعی خود و رفع چربی اضافی کمک کند.

1-   شامپو روزانه

ممکن است عادتهای بهداشت شخصی شما مقصر باشند. شامپو زدن خیلی کم یا حتی خیلی زیاد می تواند به موهای چرب کمک کند.

به طور معمول ، اگر موهای چرب دارید ، باید بیشتر ازشامپواستفاده کنید. شستشوی بیش از یک بار در روز می تواند باعث شود بیش از حد غدد شما واکنش نشان داده و چربی بیشتری تولید کنند .

همچنین می توانید شامپویی را انتخاب کنید که برای موهای چرب تهیه شده است. این محصولات برای تمیز کردن پوست سر و موها بدون اضافه کردن چربی اضافی طراحی شده اند.

 اگر شوره سر یا درماتیت سبورئیک در بروز مشکلات پوست سر شما نقش دارد ، به دنبال محصولی با روی پیریتون مانند برس و شانه ها باشید تا باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد ، یا از اسید سالیسیلیک برای خلاص شدن از شر چربی اضافی و پوسته پوسته شدن ها استفاده کنید.

2-   باملایمت شستشو دهید

هنگام شامپو زدن ، روی تمیز کردن پوست سر تمرکز کنید  اما شستشوخیلی سخت و محکم نباشد. به اندازه کافی مالش دهید تا در سر مالیده شود ، اما آنقدر سخت نباشد که پوست سر خود را تحریک کنید.

 عوامل تحریک کننده می تواند غدد شما را بیش از حد فعال کرده و باعث ایجاد سبوم بیشتر شود

.سپس موهای خود را کاملاً بشویید. شامپو یا چربی های باقیمانده می تواند لایه ای را بر روی موهای شما ایجاد کند و باعث چربی شود.

3-   شسشو را با دقت انجام دهید

تهویه مطبوع و هوارسانی به مو کمک می کند تا رطوبت به موهای شما برگردد و همچنین از درهم و برهم نگه داشتن آن جلوگیری شود. ممکن است انتهای موی شما به کمی توجه اضافی احتیاج داشته باشد ، اما پوست سر شما نیازی به کمک و روغن رسانی ندارد. ماسک را روی پوست سر خود قرار ندهید ، در عوض آن را به انتهای موی خود ماساژ دهید.

4-   دستها را دور کنید

سعی کنید بیشتر از حد لازم موهای خود را چنگ نزده و لمس نکنید. چنگ زدن به طور مکرر می تواند باعث تقویت غدد شما برای ایجاد سبوم بیشتر شود.

 دست زدن به موها نه تنها به حرکت بیشتر سبوم به پایین فولیکول ها کمک می کند بلکه می تواند چربی هایی را از دستان شما به موها اضافه کند.

5-   موها را خشک کنید

اگر به دنبال صرفه جویی در وقت اضافی بین شست و شوها هستید ، یک شامپو خشک یا پودر جذب کننده روغن ممکن است کمک کند. این محصولات برای جذب روغن های اضافی ، ماسک زدن و اضافه کردن حجم اضافی ساخته شده اند.

6-   روشنی و شفافیت مو

با گذشت زمان برخی از محصولات می توانند باعث شوند که یک لایه روی موهای شما باقی بماند ، حتی اگر آن راکاملا  شسته باشید. این ممکن است به افزایش چربی موهای شما کمک کند. یک شامپو شفاف کننده برای از بین بردن این لایه از موهای شما ساخته شده است.

این محصول باید یک یا دو بار در ماه مورد استفاده قرار گیرد .

7-   از افزودن رطوبت از محصولات خودداری کنید

اگر موهای شما در حال تولید چربی های اضافی است ، استفاده از یک محصول طراحی شده روغنی مانند روغن های مو و مشابه آن ایده خوبی نیست. بدون اینکه موهایتان را اتو بکشید یا چربی بیشتری اضافه کنید تا صاف به نظر بیایند، از اسپری مو یا موس استفاده کنید تا شفاف شود

موهای چرب باعث می شوند:

روغنهای موجود در موهای شما از غدد سباسه متصل به هر فولیکول مو حاصل می شوند. غدد ؛ یک ماده روغنی به نام سبوم تولید می کند که به منظور افزایش رطوبت به پوست و مو به دنبال فولیکول مو می رود.

هنگامی که این غدد به طور طبیعی کار نمی کنند ، می توانند باعث ایجاد مشکل در پوست و مو شما شوند. به عنوان مثال ، هنگامی که بدن سبوم اضافی ایجاد می کند ، آکنه شکل می گیرد و باعث می شود سلول های مرده پوست به هم بچسبند و منافذ را مسدود کنند.

یکی دیگر از بیماری های ناشی از سبوم بیش از حد ، درماتیت سبورئیک نام دارد.

 تکه های پوست قرمز پوسته پوسته شده روی پوست سر و صورت ظاهر می شود. آنها چرب به نظر می رسند و ممکن است پوسته پوسته و خارش دار باشند.

هورمون ها

هورمون ها می توانند باعث شوند غدد سباسه شما سبوم بیشتری ایجاد کند. به همین دلیل است که نوجوانان اغلب پوست روغنی و آکنه را تجربه می کنند.

 همچنین ممکن است زنان در دوران بارداری یا قاعدگی سبوم بیشتری تولید کنند. ممکن است بدن شما از نظر ژنتیکی احتمالاً سبوم اضافی نسبت به سایرین ایجاد کند.

 این می تواند با افزایش سن تغییر کند. هرچه پیرتر می شویم بدن ما روغن کمتری تولید می کند.

مراحل بعدی

در بعضی موارد ، ممکن است شما به کمی کمک اضافی نیاز داشته باشید تا بتوانیدچربی پوست سر را تحت کنترل خود بگیرید.

اگر با شوره سر یا درماتیت سبورئیک سر و کار دارید و با محصولات بدون نسخه و یا مراقبت شخصی نتیجه نگرفتید ، بهتر است با یک متخصص مو مشورت کنید.

 آنها می توانند به شما در تشخیص علت اصلی مشکلات پوست سر کمک کنند و در صورت لزوم دارو یا فرآورده های پوستی را تجویز کنند

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ