فاکتورهای سلامتی تاثیر گذار بر زیبایی پوست را بشناسید!

parya
امرزوه روش های فراوانی برای داشتن پوستی زیبا و بی نقص ارائه شده است. در این میان، دنبال کردن یک روش زندگی سالم که بتواند جنبه های مختلف آن را شامل شود، بهترین گزینه است که در ادامه به آنها اشاره شده است.

پوست صورت شما به عنوان یکی از فاکتورهای زیبایی در شما به شمار می رود. توجه و مراقبت پوست می تواند به بهبود و سلامت آن کمک کند. علاوه بر این، شفافیت و سلامت آن بسته به میزان محافظت و مراقبت شما از آن دارد. در ادامه به فاکتورهای زندگی سالم که بر سلامت و زیبایی پوست تاثیر گذار هستند، اشاره شده است.

غذاهای سالم را مصرف کنید

اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست پیروی میکنید. ویتامین های E، A، C، B و K همه به حفظ پوست و درخشش آن کمک می کند. ویتامین B اساس پوست، مو و ناخن را تشکیل می دهد. این ویتامین را می توانید در غذاهایی مانند جو دوسر، تخم مرغ، برنج و موز پیدا کنید.

  • ویتامین C از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند .این ویتامین در لیمو، لیمو شیرین، پرتقال، فلفل قرمز، زغال اخته، انگور، گل کلم و سبزیجات سبز برگ وجود دارد.
  • ویتامین E به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک می کند. در غذاهایی مانند زیتون، اسفناج، آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی نیز یافت می شود.
  • ویتامین A برای ترمیم بافت پوست ضروری است. بدون آن پوست شما خشک و پوسته پوسته به نظر می رسد. ویتامین A در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.
  • ویتامین K به کاهش دایره های تیره زیر چشم و هم چنین کبودی کمک می کند. ویتامین K در سبزیجات سبز برگ، لبنیات و گوشت هایی مانند گوشت خوک و جگر یافت می شود.

تا می توانید آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید

احتمالاً شنیده باشید که نوشیدن آب برای شفافیت و سالم ماندن پوست، از اهمیت زیادی برخوردار است. این به این دلیل است که پوست شما مانند بیشتر سلول های بدن در درجه اول از آب تشکیل شده است. بدون آب کافی پوست شما می تواند کم آب و خشک شود و خشن و پوسته پوسته به نظر برسد. با گذشت زمان این می تواند منجر به بروز چین و چروک شود. شما به طور روزانه باید حداقل 2.5 تا 3 لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب همچنین به از بین بردن سموم مضر بدن کمک می کند. که در غیراین صورت، این سموم می‌توانند سبب خراب شدن پوست و سلامت کلی شما شود. اگر شما نوشیدن آب را دوست ندارید، آن را با نوشیدن چای سبز، چای های گیاهی یا آب نارگیل ، جایگزین کنید. از طرفی می توانید یک قطعه لیمو را به نوشیدنی خود اضافه کنید تا طعم خاصی به آن ببخشد. لیمو همچنین برای پوست نیز بسیار مفید است. همچنین مصرف مقدار زیادی میوه و سبزیجات مانند گوجه فرنگی، خیار، انگور، کاهو و کرفس را به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

میزان خواب خود را تنظیم کنید و به اندازه کافی بخوابید

خواب برای پوست شفاف و سالم ماندن آن ضروری است. در هنگام خواب پوست شما ترمیم می شود و سلول های قدیمی را با سلولهای جدید جایگزین می کند. زمانی که شما خواب کافی و با کیفیت خوب ندارید، پوست شما می ‌تواند کسل، رنگ پریده و ضعیف به نظر برسد. این امر به این دلیل است که وقتی خسته هستید خون در بدن شما گردش نمی کند. کمبود خواب همچنین سبب رقیق شدن رگ های خونی زیر پوست شما می شود. این منجر به ایجاد دایره های تاریک در زیر چشم ها می شود. برای داشتن پوستی تازه و سالم به دنبال دستیابی به الگوهای خواب مناسب باشید. اگر بزرگسال هستید باید ۷ تا ۸ ساعت در طول روز بخوابید. خواب مناسب برای کودکان و نوجوانان 8 تا 9.30  یا 10 ساعت توصیه می شود. همچنین سعی کنید هر روز در یک زمان مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید. زیرا بدن شما روال عادی را دوست دارد. قبل از خواب بهتر است از استعمال سیگار یا نوشیدن الکل خودداری کنید. زیرا این امر بر کیفیت خواب شما تاثیر می گذارد. علاوه بر این، برخی از موارد می ‌تواند به تنظیم شرایط خواب که به نفع پوست شما خواهد بود، کمک کند. به عنوان مثال، بهتر است بر روی پشت خوابید تا از فشرده شدن صورت بر روی بالش جلوگیری شود. همچنین لازم است حداقل یک بار در هفته روبالشی خود را عوض کنید. این امر از تجمع روغن ها، خاک و باکتری بر روی بالش جلوگیری می کند. همچنین به جای استفاده از روبالشی های رنگی از روبالشی سفید استفاده کنید. زیرا رنگ ها می توانند پوست حساس را تحریک کنند.

به طور مداوم ورزش کنید

ورزش نه تنها اندام شما را حفظ می کند، بلکه با تنظیم جریان اکسیژن به پوست، پوست شما را تازه و سالم نگه می دارد. هنگام ورزش از لوازم آرایشی استفاده نکنید. زیرا عرق و خاک در منافذ پوست شما نفوذ و آنها را مسدود می کنند و این سبب آسیب به پوست می شود. پس از ورزش دوش بگیرید و یا حداقل هر چه سریعتر صورت خود را کاملاً تمیز کنید.

منبع: الو دکتر

سلامت پوست با افزایش سن

پوستی زیبا و شفاف فقط با این پنج مورد!

جوان سازی و شادابی پوست با ماسک برنج

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ