راه های مقابله با افسردگی قبل از قاعدگی

mahdie.mohtashami
اگر به دنبال آن هستید که علائم دوران قبل از قاعدگی را در خود کاهش دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را کامل بخوانید.

داروهای طبیعی برای درمان دوران قبل از قاعدگی

یک مجموعه‌ای از ویتامین‌ها در تسکین علائم افسردگی قبل از pms کمک می‌کند. یک کارآزمایی بالینی نشان داد که یک مکمل کلسیم به افسردگی ناشی از PMS ، تغییر اشتها و خستگی کمک می کند.

بسیاری از غذاها منابع خوبی برای کلسیم هستند ، از جمله:

شیر

ماست

پنیر

سبزیجات با برگ سبز

آب پرتقال و غلات

همچنین می توانید یک مکمل روزانه حاوی 1200 میلی گرم کلسیم مصرف کنید.
اگر بلافاصله نتیجه نمی بینید ، ناامید نشوید. برای دیدن هرگونه علامت در هنگام مصرف کلسیم می تواند حدودسه دوره قاعدگی طول بکشد.

ویتامین B-6 ممکن است به علائم PMS نیز کمک کند. می توانید آن را در غذاهای زیر بیابید:

ماهی

مرغ و بوقلمون

میوه

غلات غنی شده

ویتامین B-6 نیز به شکل مکمل تهیه می شود. فقط به یاد داشته باشید، بیش از 100 میلی گرم در روز مصرف نکنید. درباره سایر مکمل هایی که می توانند در علائم PMS کمک کنند ، بیشتر مطالعه کنید.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

به نظر می رسد چندین نوع شیوه زندگی در علائم PMS نیز نقش دارند:

ورزش کردن

سعی کنید حتما در روز حداقل به اندازه 30 دقیقه ورزش کنید، ورزش کردن روزانه حتی به اندازه بسیار کم می‌تواند بسیار مفید باشد. پیاده روی روزانه در محلیتان می تواند به شما کمک کند که از افسردگی، خستگی و مشکلات دیگر در امان باشید و تمرکز را در شما بالا ببخشد.

تغذیه مناسب

تا آنجا که می‌توانید سعی کنید در مقابل هوس‌های غذایی که می‌تواند ناخواسته بر روی pms شما تاثیر بگذارد، مقاومت کنید. مقدار زیادی قند، چربی و نمک همگی میتوانند بر خلق و خوی شما تاثیر بگذارند. لازم نیست که آن‌ها را به طور کامل حذف کنید اما می توانید آن ها را با دیگر مواد غذایی مانند میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس دار تعدیل کنید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کند در طول روز احساس سیری داشته باشید.

خواب

اگر هفته قبل از پریود شدن شما باشید و خواب کافی نداشته باشید می تواند روحیه شما را کامل از بین ببرد. سعی کنید حداقل هفت تا هشت ساعت در طول شبانه روز یا یک هفته تا دو هفته منتهی به پریود شدنتان خواب کافی داشته باشید، متوجه می‌شوید که خواب کافی تا چه میزان می تواند بر روی خواب شما تاثیر بگذارد.

استرس

استرس کنترل نشده می‌تواند علائم افسردگی را بدتر کند. برای آرام کردن ذهن و بدن ، از تمرینات تنفس عمیق ، مراقبه یا یوگا استفاده کنید ، به ویژه هنگامی که احساس می کنید علائم PMS در شما وجود دارد.

دارو

اگر سایر گزینه های درمانی کمک نمی کنند ، مصرف یک داروی ضد افسردگی ممکن است کمک کند. مهارکننده های انتخابی بازگشت مجدد سروتونینSSRIs رایج ترین نوع داروی ضد افسردگی است که برای درمان افسردگی مرتبط با PMS استفاده می شود.

ntidepressant برای درمان افسردگی مرتبط با PMS استفاده می شود.

SSRI ها جذب سروتونین را مسدود می کنند و این باعث افزایش میزان سروتونین در مغز شما می شود. نمونه های SSRI عبارتند از:

سیتالوپرام (سلکسا)

فلوکستین Prozac و Sarafem

پاروکستینPaxil

سرترالین Zoloft

سایر داروهای ضد افسردگی که روی سروتونین کار می کنند نیز ممکن است به درمان افسردگی PMS کمک کنند. این شامل:

دولوکستینCymbalta

ونلافاکسینEffexor

برای مطمعن شدن از مفید بودن این دارو بر روی بدن شما باید با پزشک مشورت کنید تا دوز مناسب و نحوه مصرف را به شما آموزش دهند.


پیدا کردن پشتیبانی
هنگامی که افسردگی PMS شدید می شود ، متخصص زنان ممکن است اولین کسی باشد که برای کمک به شما مراجعه می کنید. مهم است که پزشک شما فردی باشد که به او اعتماد دارید و علائم شما را جدی می گیرد. اگر پزشک شما به شما گوش نمی دهد ، ارائه دهنده دیگری را جستجو کنید.

درمان PMS (سندرم پیش از قاعدگی) چیست؟!

زمان پریود همسرتان درکتان نمیکند؟! شما مبتلا به PMS هستید و نمیدانید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ