ورود واکسن پنتاوالان به برنامه واکسیناسیون کشور

پانته آ توتونپیان
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود واکسن پنتاوالان (واکسن پنجگانه) به برنامه واکسیناسیون کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر «سید حسن قاضی زاده هاشمی» روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این واکسن برای حفاظت کودکان در مقابل پنج بیماری دیفتری، سیاه سرفه ، کزاز، هپاتیت و هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب است.

وزیر بهداشت گفت: با انتخاب صدرالدین به عنوان معاون توسعه این وزارتخانه ، حوزه نیروی انسانی این وزارتخانه متحول خواهد شد.

وی افزود: امروز همانند دوران دفاع مقدس نیاز است تا بار دیگر وارد میدانی شویم که ثمره آن آرامش و رفاه مردم باشد.



**کارکنان وزارت بهداشت از خدمات رفاهی بی بهره هستند

وزیر بهداشت با بیان اینکه کارکنان حوزه بهداشت و درمان کشور از مظلوم ترین بخش های کارمندی کشور به شمار می روند، گفت: بسیاری از این کارکنان از خدمات رفاهی سایر دستگاه ها مانند خدمات اقامتی در شهرهای دیگر یا بیمه تکمیلی بی بهره هستند.

هاشمی تصریح کرد: برخی افراد ‘غوغاسالاری’ می کنند که هزینه های سلامت نباید صرف پرسنل شود اما به هرحال باید در این بخش نیز اقداماتی انجام داد.



**بیمارستان ها مستقل شوند

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم استقلال بیمارستان ها ، گفت: این بیمارستان ها باید به عنوان واحدهای مستقل اقتصادی عمل کنند.

هاشمی در ادامه به برخی حاشیه ها اشاره کرد و افزود: زمانی گفته می شد که هاشمی می آید و زود می رود اما حاشیه سازی برای هیچکدام از تصمیمات وزارت بهداشت درست نکنید زیرا ما با یک نیت خالصانه و اراده مومنانه ، کاری را شروع کرده ایم که آن را به پایان خواهیم رساند.

وی با تاکید براینکه در این مقطع مدیریتی، هیچ حاشیه و حب و بغضی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: مطالبات و حاشیه ها افزایش و بهانه گیری و جوسازی ها آغاز خواهد شد؛ امروز روز خوب ما بوده و روزهای بدی پیش رو داریم که برای مقابله با آن باید به خدا توکل کنیم.(ایرنا)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ