درمان کمکی برای دیابت می‌خواهید؟

mousavi
درمانگران طب سنتی مصرف هر ادویه را برای درمان یک بیماری مفید می‌دانند....

در طب سنتی هند، آیورودا، تاکید بسیار زیادی به مصرف موادغذایی طبیعی، داروهای گیاهی و انواع و اقسام چاشنی‌ها و ادویه‌های گیاهی شده است، به همین دلیل است که وقتی به سبدغذایی و رژیم غذایی هندی‌ها توجه می‌کنید، می‌بینید که در تمامی وعده‌های غذایی آنها، حتی در میان وعده‌های‌شان به وفور خوراکی‌های چاشنی‌دار و پرادویه دیده می‌شود. درمانگران این مکتب مصرف هر ادویه را برای درمان یک بیماری مفید می‌دانند. آنها دارچین را بهترین ادویه برای بهبود روند درمان و کنترل دیابت معرفی می‌کنند. در تحقیقات جدیدی که روی این ادویه انجام شده، دیدگاه‌های درمانگران آیورودا درباره اثربخشی این ادویه در درمان و کنترل دیابت، به ثبت رسیده است.

نسخه اول: مصرف روزانه 2 تا 3گرم  دارچین به همراه وعده‌های غذایی یا به همراه دمنوش‌ها و چای گیاهی که فرد به‌صورت روزانه مصرف می‌کند، می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود و روند درمان بیماران مبتلا به دیابت داشته باشد. برای تهیه این دمنوش دارچین کافی است یک قطعه چوب دارچین کوچک را به قوری چای اضافه کنید و اجازه دهید در مدت 5دقیقه دم بیاید یا دارچین را به عنوان ادویه در یک یا 2وعده یا نیم وعده غذایی به سبد غذایی‌خود اضافه کنید.

هشدار: درمانگران طب سنتی هند توصیه می‌کنند که هرگز مصرف دارچین را جایگزین داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده، نکنید و آن را به عنوان یک داروی طبیعی کمکی برای درمان تجویز کنید. البته این درمانگران به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌کنند پیش از مصرف این ادویه با پزشک معالج خود در میان بگذارند و نوع طبع خود را با مشاوره با یک متخصص طب سنتی بررسی کنند، چرا که مصرف زیاد دارچین که در گروه ادویه‌های گرم است به افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ