فواید لوسیون‌های بدن

اگردست‌هایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک می‌شود و گاهی اوقات می‌خارد، لوسیون‌های دست به کمک شما می‌آید. بد نیست شیشه‌ای از لوسیون مورد علاقه‌تان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارهای منزل سراغ آن بروید و تمام دست‌تان را به آن آغشته کنید.

استفاده از لوسیونهای بدن یکی از سادهترین راههای حفظ سلامت پوست بدن است. لوسیونهای حمام بدن باعث مرطوب کردن سطح پوست میشود و از خشک شدن پوستتان جلوگیری می کند؛ در حالی که لوسیونهای معمولی بدن به پوستتان حس طراوت و جوانی میبخشد…

  اینجا به برخی از فواید لوسیونهای بدن اشاره میکنیم.

1.  رطوبت رسانی به پوست

افرادی که در مناطق خشک زندگی میکنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیونهای بدن استفاده میکنند. پوستی که بهخاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژهای دارد. شما میتوانید با استفاده از لوسیونها رطوبت و مراقبتهای ویژه را به پوستتان هدیه دهید. برخی از افراد بهطور ژنتیکی پوست حساسی دارند و به شرایط آب و هوایی و اقلیمی ربطی ندارد؛ به این افراد استفاده از لوسیونهای حمام را پیشنهاد میکنیم. استفاده از انواع روغنهای گیاهی نیز بهعنوان لوسیون حمام رایج است.

2.  رفع  خشکی پوست

حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد، بازهم ممکن است بخشهای خشکی از بدنتان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند. شما میتوانید با استفاده از لوسیونهای بعد از حمام و قبل از خواب به داد این نواحی از بدنتان برسید. استفاده منظم از لوسیونها در رفع خشکیهای اطراف زانو و آرنج معجزه میکند.

3.  رفع پینه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک میخورد، استفاده از لوسیون بدن میتواند به شما کمک بسیاری کند. لوسیونهای بدن در جدا کردن سلولهای مرده کف پا نقش بهسزایی دارد. البته در شرایطی که پینههای کف پاهایتان قرمز، ملتهب و دردناک است، باید با پزشکتان مشورت کنید.

4.  حس خوب، بویخوش

 استفاده از لوسیونهای بدن حس خوبی را به افراد منتقل میکند. در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است. شما میتوانید رایحه لوسیونهای بدن را با توجه به نوع پوست و علائق خود و با در نظر گرفتن خواص ترکیبات موجود درآن انتخاب کنید.

5.  حفظ آرامش

حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچگونه مرطوبکنندهای احتیاج نداشته باشد، استفاده از لوسیون بدن به پوستتان آرامش میدهد. اگر لوسیون را همراه ماساژ بدن استفاده کنید تاثیر آن چند برابر میشود.

6. لطافت بعد از کار

اگردستهایتان بعد از شستن ظرف یا گردگیری خانه حساس و خشک میشود و گاهی اوقات میخارد، لوسیونهای دست به کمک شما میآید.

 بد نیست شیشهای از لوسیون مورد علاقهتان را در آشپزخانه نگه دارید و بلافاصله بعد از اتمام کارهای منزل سراغ آن بروید و تمام دستتان را به آن آغشته کنید.

7. شفافیت پوست

استفاده از انواع لوسیونهای بدن به پوست شما درخشندگی خاصی میبخشد. بسیاری از لوسیونها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست میشود. همچنین برخی از این لوسیونها دارای دانههای کوچک پاککنندهای هستند که بهعنوان اسکراب عمل میکنند و سلولهای مرده را از سطح پوست جدا میکنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ