علایم آنفولانزای معده

mojtaba
وقتی بچه‌تان ناگهان دچار اسهال و استفراغ می‌شود و از درد شکم شکوه می‌کند، شاید با خودتان بگویید او به «آنفولانزای معده» دچار شده است.

وقتی بچه‌تان ناگهان دچار اسهال و استفراغ می‌شود و از درد شکم شکوه می‌کند، شاید با خودتان بگویید او به «آنفولانزای معده» دچار شده است.

در حالی که اینگونه نیست. آنچه «آنفولانزای معده» خوانده می‌شود، گاستروانتریت (التهاب ویروسی معده و روده) است. آنفولانزا چیز دیگری است. آنفولانزا درد گلو و آبریزش بینی و درد عمومی در بدن دارد. به ندرت پیش می‌آید که آنفولانزا باعث مشکلاتی در معده شود.

آلودگی‌های ویروسی معمولاً عامل گاستروانتریت هستند. باکتری گاهی می‌تواند این ویروس را بپروراند. این بیماری بدون دارو غالباً تا ۱۰ روز ادامه دارد. روزهای اول علایمش شدیدتر است اما کم کم می‌توان به بچه کمک کرد که  این روزهای سخت را پشت سر بگذارد.

اندرو نواک، متخصص اطفال که در بیمارستان کودکان پیتزبورگ کار می‌کند، بزرگ‌ترین عارضه گاستروانتریت کم‌آبی را عنوان می‌کند. به گفته او بچه مبتلا به این بیماری آب بیشتری از دست می‌دهد. بنابراین مایعات بیشتری به بدن کودک رسانده شود. بهترین گزینه آب است. آب خوب است اما کافی نیست. چرا که جایگزین مناسبی برای نمک و مواد معدنی مهمی که بدن بچه از دست می‌دهد نیست. برای جبران این مشکل، محلول مایع درمانی خوراکی (اُ-آر-اِس) مناسب است. حتا این محلول را می‌توان از طریق شیشه شیر به نوزادان داد.

در مورد نوزادان مبتلا به گاستروانتریت، از دادن شبر به آن‌ها خوددار کنید. چون ممکن است مشکلات معده را بدتر کند. مصرف بیش از حد و یا حتا متعادل مایعات ممکن است باعث تشدید استفراغ شود. بنابراین در ابتدا آرام، هر چهار پنج دقیقه یک قاشق چایخوری مصرف کنید. نوشیدنی‌های سرشار از اسید (مثل آب پرتقال) و کافئین می‌تواند باعث مشکلاتی در معده شود.

(منبع: وب‌مد)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ