توصیه‌هایی برای داشتن شکم شش تکه

هر کسی خواهان دوست دارد یک شکم شش تکه داشته باشد، اما شاید خبر ندارند که با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌توان به این مهم دست یافت‌.

هر کسی خواهان دوست دارد یک شکم شش تکه داشته باشد، اما شاید خبر ندارند که با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش می‌توان به این مهم دست یافت و به همین دلیل قیدش را می‌زنند. اما حقیقت این است که با عمل به چند توصیه می‌توان در یک دوره زمانی در این زمینه موفق بود.
۱- رژیم غذایی مناسب
اگر می‌خواهید شکم شش تکه می‌خواهید باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. نوشیدنی‌های پروتئینی و شکلات، مرغ، گوشت بی‌چربی، ماهی، بوقلمون، شیر و تخم مرغ نمونه‌هایی از خوراک مناسب هستند. در حالی که می‌توان سبزیجات تازه و غذاهای نشاسته‌دار مثل غلات با فیبر بالا، برنج، برنج قهوه‌ای، سیب‌زمینی، بلغور جو و سیب‌زمینی شیرین نیز مصرف کرد. از همه مهم‌تر این‌که از خوردن هله هوله پرهیز کنید. به علاوه اگر بتوان در طول روز وعده‌های غذایی کوچک با حداقل ۱۰ لیوان آب خورد حتما تاثیر مثبتی خواهد داشت.
۲- تمرین هوازی، تمرین هوازی، تمرین هوازی
اگر بدنی چاق داشته باشید، مهم نیست که چقدر تلاش کنید، تا وقتی این لایه‌های چربی از بین نروند، خبری از دیدن عصلات‌تان نیست. بنابراین انجام تمرین هوازی را از یاد نبرید.
۳- عضلات شکم‌تان را دو یا سه بار در هفته تمرین بدهید
از آن‌جایی که ماهیچه‌های شکمی هم درست مثل بقیه ماهیچه‌ها نیاز به تمرین دارند، این‌که هر روز تمرین‌شان بدهید فکر خوبی نیست. این ماهیچه‌ها بعد از تمرین حداقل به ۲۴ ساعت استراحت نیاز دارند. تمرین بیش از حد فقط باعث صدمه‌دیدگی می‌شود.
۴- تمرین‌های مقاومتی انجام دهید
در هر ست بیش از ۵۰ بار یک حرکت را تکرار کنید فایده‌ای ندارد. بهتر است که از نیروی جاذبه و وزن بدن‌تان استفاده کنید که مقدار کاری را که می‌خواهید روی شکم‌تان بکنید افزایش می‌دهد.
۵- شکم‌تان را تو بدهید
دیگر ترفند ساده برای این‌که شکمی لاغر داشته باشید این است که شکم‌تان را تو بدهید و ۱۵ تا ۳۰ ثانیه نگه دارید.
(منبع: مدیکال‌دیلی)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ