عسل و لیمو، بهترین جایگزین داروهای سرفه

یک پزشک درجه یک هشدار داده که استفاده از داروهای سرفه پول دور ریختن است چون ادله‌ی پزشکی پشت آن‌ها بسیار «ضعیف» است.

یک پزشک درجه یک هشدار داده که استفاده از داروهای سرفه پول دور ریختن است چون ادله‌ی پزشکی پشت آن‌ها بسیار «ضعیف» است.
با کاهش دما و فرا رسیدن فصل زمستان تعداد آدم‌هایی که سرما می‌خورند و به سرفه می‌افتند بالا می‌رود. داروهای درمان سرفه نیز در بریتانیا ۳ تا ۵ پوند قیمت دارد و صنعت داروسازی سالانه میلیون‌ها پوند از این بخش سود می‌برد.
اما یک متخصص می‌گوید که ادله کافی برای این‌که داروهای سرفه اثر می‌کند وجود ندارد. و سرویس سلامت همگانی رسماً پیشنهاد کرده به جای داروی سرفه، یک داروی خانگی که شامل عسل و لیمو می‌شود استفاده کنند.
دکتر تیم بالارد، معاون کالج سلطنتی پزشکان عمومی که نماینده‌ی ۴۸ هزار پزشک عمومی است، گفت: «ادله پزشکی پشت داروهای سرفه بسیار ضعیف است و ادله‌ای وجود ندارد که بگوید داروهای سرفه مدت بیماری را کاهش می‌دهند، همان‌طور که پزشکان عمومی هم بعید است که بتوانند پیش‌بینی کنند.»
او افزود: «اگر سرفه بیشتر از حد معمول طول بکشد یا به کودک‌تان سرایت کند، یا با خون بالا آوردن همراه شود، نفس‌های‌تان کوتاه شود، و سرگیجه و تب بالا هم با خودش داشته باشد بعد باید با پزشک‌تان تماس بگیرید اگرچه ملاقات رو در رو ضرورتی ندارد.»
وب‌سایت سرویس سلامت همگانی که آخرین توصیه‌های رسمی این سازمان را منتشر می‌کند، می‌گوید: «هیچ راه سریعی برای خلاص شدن از سرفه‌ای که متاثر از یک عفونت ویروسی است وجود ندارد. سرفه پس از آن قطع می‌شود که سیستم ایمنی بدن‌تان ویروس را بیرون براند.»
در ادامه این توصیه آمده: «ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای درمان سرفه کوتاه‌مدت یک داروی خانگی متشکل از عسل و لیمو است. عسل تسکین‌دهنده است که می‌تواند گلو را بپوشاند تحریک‌هایی را که باعث سرفه می‌شود کاهش دهد.»
(منبع: میرور)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ