اضافه وزن با ازدواج و طلاق

تحقیقی جدید نشان می‌دهد که وقتی زمان عشق و ازدواج فرا می‌رسد، نه تنها خرج و مخارج بلکه عددی که وزن را نشان می‌دهد هم تغییر می‌کند.

شاید به خاطر همه‌ی استرس‌ها و فشارهای منجر به یک مراسم عروسی باشد، شاید هم نه؛ اما تحقیقی جدید نشان می‌دهد که وقتی زمان عشق و ازدواج فرا می‌رسد، نه تنها خرج و مخارج بلکه عددی که وزن را نشان می‌دهد هم تغییر می‌کند.
براساس تحقیقی درباره‌ی روابط انسانی که در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا در لس‌آنجلس، زن‌ها پس از ازدواج بیشتر در معرض چاقی هستند و مردها بیشتر پس از طلاق وزن اضافه می‌کنند.
محققان دریافتند که امکان اضافه وزن پس از تغییر رابطه پس از ۳۰ سالگی بیشتر محتمل است. پیش از این نیز در یک تحقیقی درباره تاثیر تغییر رابطه و اضافه وزن مشخص شده بود مردان و زنانی که قبلاً ازدواج کرده‌اند یا از هم طلاق گرفته‌اند بیش از کسانی که قبلا هرگز ازدواج نکرده‌اند در دوسال بعد از تغییر رابطه زناشویی‌شان احتمال افزایش مقداری وزن را دارند.
در حالی که پیش از این نشان داده شده که بسیاری افراد پس از ازدواج وزن زیاد می‌کنند این اولین تحقیقی است که نشن می‌دهد طلاق هم ممکن است به افزایش وزن بینجامد. در مطالعات قبلی دریافته شده بود که طلاق معمولاً کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت، هرچند در مطالعه اخیر برای اولین بار درباره اضافه وزن زنان و مردان به صورت جداگانه تحقیق شده است.
اگرچه محققان مطمئن نیستند که چرا اضافه وزن در زنان و مردان در این مقاطع زمانی متفاوت است، اما فرض بر این شده که زنان متاهل نقش بزرگ‌تری در خانه دارند و به زحمتی وقت می‌کنند برای تناسب اندام ورزش کنند. 
(منبع: Shape)

درمان خانگی اضافه وزن با آب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ