دانشگاه ییل به دانشجو: یا وزن اضافه کن یا اخراج!

دانشگاه ییل یک دانشجوی ۲۰ ساله را متهم کرده که اختلال خوردن دارد و او را تهدید کرده اگر فوراً وزن اضافه نکند او را اخراج خواهد کرد.

فرانسس چان، مشکلی دارد که خیلی‌ها آرزویش را دارند: او نمی‌تواند وزن اضافه کند. اما لاغری طبیعی‌اش حالا برایش به یک مشکل تبدیل شده چون دانشگاه ییل این دانشجوی ۲۰ ساله را متهم کرده که اختلال خوردن دارد و او را تهدید کرده اگر فوراً وزن اضافه نکند او را اخراج خواهد کرد.
چان اما در مقاله‌ای که در هافینگتن پست منتشر شده از دانشگاهش شاکی شده. او در ابتدا به خاطر یک توده در سینه‌اش از دانشگاه کم پزشکی خواست اما در عوض دکتر بر وزن پایین او متمرکز شد. چان نوشت: «چهارم دسامبر‌ با یک متخصص بالینی ملاقات کردم و به من گفته شد که دغدغه اصلی وزن کم من است و اینکه به آنجا خواهم رفت تا به طور هفتگی وزن اضافه کنم. این ملاقات‌ها اجباری بود.»
او در تلاش برای اضافه کردن وزن، شروع به خوردن شیرینی و بستنی کرد. همچنین خانواده را صدا زدند تا ببیند چرا همگی ساختار مشابهی دارند.
اما پس از آن‌که موضوع فرانسس چان به رسانه‌ها کشیده شد، دانشگاه ییل بیانیه‌ای صادر کرد که در آن ضمن تاکید بر این‌که به موضوع یک فرد ورود نمی‌کند، اعلام کرد که «ییل خدمات درمان و سلامت فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد و سلامت و آسایش دانشجویان ما، دغدغه‌ی اولیه ماست.»
اما لین. اس گرفه، مدیر انجمن ملی اختلال خوراک می‌گوید بزرگ‌ترین اشتباه سیستم سلامت دانشگاه ییل این است که تنها بر اساس یک معیار اختلال خوراک را تشخیص می‌دهد: وزن.
او می‌گوید: «بی‌ام‌آی (تناسب وزن و قد) برای کل جمعیت است نه در مورد یک فرد. این متغییر نمی‌تواند معیار سنجش خوبی باشد.»
خانم گرفه تاکید کرد که وزن می‌تواند پرچم قرمزی را بلند کند، اما بدون معیارهای دیگر نمی‌تواند نشان‌دهنده اخلال خوراک باشد.
(منبع: Shape)

مطلب مرتبط:
دوشیزه زیبایی قربانی جراحی زیبایی شد+عکس+توضیح متخصص جراحی زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ