تایید رسمی داروی جدید ضدآکنه

شرکت داروسازی والینت اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا ژل اونکستن این شرکت را برای درمان آکنه تایید کرده است.

شرکت داروسازی والینت اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا ژل اونکستن این شرکت را برای درمان آکنه تایید کرده است. این تایید آخرین نمونه از سری فعالیت‌هایی است که تمرکز شرکت والینت را بر چشم‌پزشکی و پوست‌شناسی تقویت می‌کند.
اونکستن، دارویی موضعی هم برای آکنه ملتهب و هم غیرملتهب است که یک بار در روز استفاده می‌شود و تنها برای افراد بالای ۱۲ سال تجویز می‌شود. آزمایشات بالینی نشان داده که این دارو از هفته دوازدهم استفاده تاثیرش را خواهد گذاشت.
مایکل پیرسن، مدیر اجرایی شرکت والینت اعلام کرد که اونکستن چهارمین داروی مربوط به پوست این شرکت است که در ۱۲ ماه گذشته توانسته از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه بگیرد. پروژه‌ اونکستن که در آغاز سال ۲۰۱۵ به بهره‌برداری می‌رسد، به دنبال بهره‌برداری از ضدقارچ جوبلیا و لوزو و همین‌طور یک داروی ضدقارچ دیگر و رتین-ای میکرو که یک داروی ضدآکنه دیگر است به بازار می‌آید.
۴۰ تا ۵۰ میلیون آمریکایی به آکنه مبتلا هستند. آکادمی آمریکایی پوست‌شناسی تخمین می‌زند که ۸۵ درصد از مردم در مقاطعی از زندگی‌شان آکنه داشته‌اند و این درمان این بیماری پوستی نیز صنعتی ۲.۲ میلیارد دلاری ساخته است.
پس از این‌که والینت در سال ۲۰۱۳ شرکت داروسازی باش اند لومب را به ارزش ۸.۶ میلیارد دلار خرید، پیرسن علاقه‌اش را به پوست‌شناسی و سلامت چشم علنی کرد. 
(منبع: کلینیکال لیدر)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ