خواص چای سبز برای زیبایی

همه ما از فوائد سلامتی‌بخش چای سبز آگاه هستیم، اما قبل از این‌که تی‌بگ را دور بریزید قبلش دوباره فکر کنید.

همه ما از فوائد سلامتی‌بخش چای سبز آگاه هستیم، اما قبل از این‌که تی‌بگ را دور بریزید قبلش دوباره فکر کنید.
فقط چشیدن این چای تنها فایده‌ای نیست که می‌برید. این کیسه کوچک می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای با پوست شما بکند.
‌فقط برای چشم‌تان
تی‌بگ‌ها را دور نریزید و به جایش خنک‌شان کنید و برای آسایش روی چشم‌های‌تان بگذارید. چای سبز، تانین (روغن مازو) دارد، منقبض‌کننده‌ای که به طور معجزه‌آسایی پوست را جمع می‌کند. تی‌بگ سرد ورم دور چشم‌تان را کاهش می‌دهد و پوست را فشرده می‌کند، و باعث می‌شود فوق‌العاده به نظر می‌رسید و احساس خیلی خوبی خواهید داشت.
روی صورت بمالید
از آن‌جایی که چای سبز پوست را جمع می‌کند، ساختن محلول شستشوی صورت از چای استفاده شده خیلی برای صورت خوب است. چای سبز را که با شکر و آب قاطی کنید، یک محلول لایه‌بردار دارید. همه چیز این محلول طبیعی است، بنابراین به پوست‌تان طراوت کم‌نظیری می‌دهد. می‌توانید محلول را در یخچال بگذارید تا برای مدت زمانی بیشتر، تازه‌اش نگه دارید.
ماسک صورت
به مقدار مساوی جوش شیرین و چای سبز و کمی عسال را مخلوط کنید تا یک ماسک صورت بسازید. عسل کمک می‌کند که پوست‌تان جوان شود و چای سبز، همان‌طور که ذکر شد، پوست را جمع می‌کنید. جوش شیرین م لایه‌بردار خوبی است.
در مواردی که وقت ندارید و نمی‌توانید ماسک صورت بگذارید، آب را بجوشانید و تی‌بگ را بالایش بگیرد تا وقتی که بخار کند. بیشتر آب را بیرون بریزید و چند دقیقه کیسه چای را روی صورت‌تان بمالید تا سریعاً شاداب شود.
برای موهایتان
بله شستشو چای سبز برای زلف‌تان هم خوب است و به موی‌تان، درخششی فوق‌العاده می‌دهند. چند تی‌بگ را در آب جوشان بگذارید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشد. شب رهایش کنید. صبح روز بعد، این آب را روی موی مربوط بریزید و۱۰ دقیقه همان‌طور بگذارید. اگر دوست دارید می‌توانید پوست سرتان را مالش دهید. بعد بشوریدش و مثل همیشه با شما سرتان را بشورید اما اطمینان حاصل کنید که شامپوی‌تان سولفات نداشته باشد.
(منبع: Thenewage)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ