زنان میانسال ورزشکار کمتر سرطان سینه می‌گیرند

احتمال ابتلا به سرطان سینه زنان میانسالی که ورزش سنگین می‌کنند یک پنجم کمتر از زنانی است که پا روی پا می‌اندازند.

احتمال ابتلا به سرطان سینه زنان میانسالی که ورزش سنگین می‌کنند یک پنجم کمتر از زنانی است که پا روی پا می‌اندازند.
تحقیقی جدید که در کنفرانس انستیتوی ملی پژوهش سرطان  ارائه شد نشان داد که زنان چاق ۵۵ درصد  بیش از زنان لاغر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.
با این حال فارغ از این‌که زن، چاق باشد یا لاغر، فعالیت فیزیکی خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد.
یافته‌های اخیر براساس مطالعه‌ای بر ۱۲۶ هزار زن میانسال که درصد چربی و فعالیت فیزیکی‌شان همراه با چند فاکتور دیگر دخیل در سبک زندگی که در بانک پزشکی بریتانیا ثبت شده بود، به دست آمد.
در یک دوره زمانی سه ساله، سرطان سینه در حدود ۱۰۰۰ زن شناسایی شد و محققان توانستند تاثیر فاکتورهای مربوط به سبک زندگی بر ایجاد این بیماری در دوره زمانی نسبتاً کوتاهی را بررسی کنند.
پروفسور تیم کی، دانشمندی که در یک مرکز پژوهش سرطان در بریتانیا فعالیت می‌کند، مدیریت این گروه تحقیق را برعهده داشت. او گفت: «ما قبلاً می‌دانستیم که ورزش در دوران پس از یائسگی احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد، اما نکته جالب درباره این تحقیق این بود که ورزش تنها از زنان لاغر ورزشکار در مقابل سرطان سینه محافظت نمی‌کند، بلکه زنان با هر سایز و وزنی می‌توانند از فوائد مستقیم ورزش سود ببرند.»
آقای تیم کی گفت: «ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که فعالیت فیزیکی ورای حفظ وزن سالم، چطور خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد، اما بعضی مطالعات نشان می‌دهد که علت این کاهش به تاثیر ورزش بر سطح هورمون‌ها مربوط می‌شود.»
(منبع: cancerresearchuk)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ