برای کاهش وزن قبل از خواب چه چیزی باید بخورید؟

تلاس می‌کنید لاغر شوید، بنابراین بهتر است هنگام خواب چیزی ته شکم‌تان باشد یا با شکم خالی بخوابید؟

سناریویی کلاسیک: شام را ساعت ۸ شب می‌خورید. خیلی زود می‌خواهد به رختخواب بروید اما مغز و شکم‌تان می‌گوید اول سری به آشپزخانه بزنید. تلاس می‌کنید لاغر شوید، بنابراین بهتر است هنگام خواب چیزی ته شکم‌تان باشد یا با شکم خالی بخوابید؟
استفانی کلارک، متخصص تغذیه و ویلو جاروش، از مرکز تغذیه سی‌اند‌جی می‌گویند به این سوال جواب سیاه یا سفیدی نمی‌توان داد چون به خصلت‌های شخصی فرد و اهداف سلامتی‌اش بستگی دارد. اما می‌رسید «اگر قرار است وزن کم کنیم، نباید شب احساس گرسنگی کنیم؟»
بیایید یک باور مشهور را همین الان مرور کنیم: غذا خوردن شب دیروقت باعث نخواهد شد که اضافه وزن بگیرید. تا وقتی از مقدار کالری مورد نیاز در روز بالاتر نروید، تاثیری بر وزن‌تان نخواهد گذاشت. بنابراین لازم نیست برای کاهش وزن، از خوردن هر چیزی اجتناب کنید.
اگرچه این به معنای نشان دادن چراغ سبز برای بلعیدن یک عالمه بیسکوییت‌های شکلاتی پیش از پوشیدن پیژامه‌تان نیست. قرار نیست آنقدر بخورید که سوء‌هاضمه و درد خواب را از چشمانتان برباید یا آنقدر سیر باشید که نتوانید صبحانه بخورید که این باعض می‌شود متابولیسم بدن‌تان بهم بریزد. اگر همیشه یکی دو ساعت پس از شام گرسنه هستید، راه‌حل این است که در آخرین وعده غذایی‌تان کمی بیشتر بخورید. همچنین اطمینان حاصل کنید که یک وعده غذایی متعادل می‌خورید، وعده‌ای که شامل پروتئین، کربوهیدرات‌های با فیبر بالا، کمی چربی سالم و مقدار زیادی سبزیجات ‌باشد چون به شما کمک می‌کند مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

برای رژیم لاغری، این شش غذا را نخورید

(منبع: womenshealthmag)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ