۵ دلیل بروز آکنه در پشت

علل بروز آکنه پشت مشابه آکنه‌هایی که در دیگر نقاط بدن به وجود می‌آید.

آکنه پشت نامی است که به آکنه‌ای می‌دهند که روی پشت بدن به وجود می‌آید. علل بروز آکنه پشت مشابه آکنه‌هایی که در دیگر نقاط بدن به وجود می‌آید. مهم‌ترین دلیل بروز آکنه پشت، تولید بیش از حد غدد چربی پوست همراه با پخش سلول‌های مرده پوست است. احتمال بروز آکنه به دلایل زیر افزایش می‌یابد:
ژن‌ها
اگر والدین‌تان از بیماری‌هایی رنج می‌برند شما هم مستعد ابتلا به آن هستید. بنابراین اگر والدین شما مشکل آکنه پشت داشتند شما هم مطمئناً به آن برمی‌خورید. این عمل متقابل بین ژن‌ها و هورمون‌هاست، همان‌طور که ژن‌ها هورمون‌هایی را تولید می‌کنند که تولید روغن در پوست و شکل‌دهی افزایش آکنه را افزایش می‌دهد. ژن‌ها واکنش‌های تحریک‌پذیر را تحریک می‌کند که به رشد آکنه منجر می‌شود.
هورمون‌ها
هورمون‌ها هم در شکل‌دهی آکنه نقش دارند. به این دلیل که اندروژن‌ها تولید روغن را باعث می‌شوند. هورمون اندروژن در مردان بیش از زنان است. وقتی شخصی وارد مرحله بلوغ می‌شود هورمون اندروژن، غدد چربی پوست را که در پیاز مو قرار دارند تحریک می‌کند. و غدد چربی پوست به واسزه تولید بیشتر روغن روی پوست و مو، آکنه را در پشت افزایش می‌دهد. از طرفی قرص‌های ضدبارداری نیزتشکیل اندروژن را افزایش می‌دهند بنابراین زنانی که مستعد آکنه هستند نباید قرص‌های ضدبارداری مصرف کنند.
آکنه مکانیکا
آکنه مکانیکا نام فاکتورهایی است که ساخت آکنه‌ها را تحریک می‌کنند. این فاکتورها شامل این‌ها می‌شود: لباس تنگ ساخته شده از بافت ترکیبی، کوله پشتی، سوتین تنگ، پایه دوربین روی شانه برای فیلمبرداری روی دست، لباس رکابی بازیکنان، نوارچسبی که برای شکستگی و دررفتگی استخوان، هدبندی که برای مدتی طولانی استفاده شود و… وقتی آکنه به خاطر گرما، پوست پوشیده، فشار مداوم و سایش مکرر روی پوست اتفاق بیفتد همه این‌ها زیرمجموعه آکنه مکانیکا قرار می‌گیرند. این نوع آکنه اسامی مختلفی مثل آکنه سرباز و آکنه باربر نیز دارد.
رژیم غذایی
گاهی رژیم غذایی باعث ایجاد آکنه روی پشت‌ می‌شود. وقتی غذا روغنی، چرب و تند باشد، احتمال بروز آکنه بیشتر می‌شود.
استرس
یک رابطه مستقیم بین آکنه و استرس وجود دارد. وقتی فرد تحت استرس است، استرس هورمون‌هایی را افزایش می‌دهد که تغییراتی مثل افزایش وزن، فشار خون و آکنه‌های بدتر را باعث می‌شود.
(منبع:‌ ladycarehealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ