تاثیر تکنولوژی بر رابطه جنسی زوج

یک تحقیق جدید نشان داده افراد هرچه بیشتر وقت خود را با ابزار ارتباطی‌شان می‌گذارند و کمتر اتاق خواب‌سان را برای رابطه جنسی اختصاص می‌دهند.

الان کجا دارید ان مطلب را می‌خوانید؟ چسبیده‌اید توی رختخواب و با گوشی هوشمند یا تبلت‌تان؟ اگر این‌طور است شاید بخواهید درباره دنبال کردت اخبار و شایعات موقعی‌ای که پارتنرتان کنارتان دراز کشیده دوباره فکر کنید. 
یک تحقیق جدید نشان داده افراد هرچه بیشتر وقت خود را با ابزار ارتباطی‌شان می‌گذارند و کمتر اتاق خواب‌سان را برای رابطه جنسی اختصاص می‌دهند.
این تحقیق نشان می‌دهد که ۷۰ درصد زنان می‌گویند که تکنولوژی در رابطه جنسی‌شان با زوج خود دخالت کرده است.
سارا کوین، روانشناسی از دانشگاه بریم یانگ و از نویسندگان این تحقیق گفت: «تکنولوژی را همه جا می‌بینید. در رستوران هم هر دو نفر گوشی هوشمندشان را دارند روی میز. فکر می‌کنم وقتی زنگ می‌زند خیلی برای‌شان راحت است که آن را بردارند.»
این تحقیق تاکید می‌کند با تمرکز روی ۱۴۳ زن متاهل، نمونه‌ای کوچکی از جامعه به دقت این موضوع را بررسی کرده است. از شرکت‌کنندگان در این تحقیقی درباره عادات‌شان در استفاده از گوشی، تلویزیون، تبلت و کامپیوترشان سوال شد و همچنین از آن ها سوال شد که پارتنرهای‌شان چقدر از تکنولوژی استفاده می‌کنند.
همچنین محققان از آن ها درباره هرگونه کشمکشی پیرامون استفاده از ابزارهای ارتباطی و ئرباره رضایت از زندگی و رابطه به طور عمومی سوال شد.
بزرگ‌ترین مشکل به نظر رسید کامپیوتر و پس از آن گوشی های موبایل باشد. و وقتی ۵ سناریو ارائه شد، ۶۲ درصد زنان گفتند که پارتنرشان حداقل یک بار در روز تلفن‌شان را که «اوقات فراغت زوج» را قطع می‌کنند، برمی‌دارند.
مزاحمت‌های دیگر شامل گوش نکردن به حرف به دلیل تماشای برنامه‌ای در تویزیون و یا برداشتن تلفن وسط صحبت یا غذا می‌شود. یک چهارم زنان هم گفتند که زمانی که دارند چهره به چهره حرف می‌زنند پارتنرشان به شخصی دیگر پیام می‌فرستد.
نکته نگران‌کننده حس زنان نسبت به این موضوع بود. بحث درباره استفاده از ابزارهای ارتباطی عموماً به رابطه‌ای ضعیف‌تر و کاهش رضایت از زندگی منجر می‌شود.
دکتر کوین گفت: «اصلاً احمقانه نیست که زوج قوانینی درباره تکنولوژی بگذارند. فقط درباره این‌که وقتی ابزارهای ارتباطی به روی میز غذا یا اتاق خواب می‌آیند چه خوبی‌هایی دارد و چه بدی‌هایی، می‌تواند کمک کند.»
اگر این به مشکلی جدی برای رابطه‌تان تبدیل شده، از این‌که قانون را می‌شکنید نترسید. حداقل در هفته یک‌بار غروب هردوتای‌تان ابزارهای ارتباطی را کنار بگذارید و روی هم تمرمز کنید. اگر بیرون می‌روید تلفن‌هایتان را در خانه بگذارید.
اگر شمایید که معتاد تکنولوژی هستید سعی کنید به آرامی کنارش بگذارید. وقتی پارتنرتان با شما حرف می‌زند تلفن‌تان را دور از دسترس قرار دهید و حداقل دو ساعت قبل از خواب، استفاده از هرگونه ابزار تکنولوژی را فدغن کنید. این کار نه تنها وقت بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد که با نیمه دیگر خود بگذرانید، به خوابیدن‌تان هم کمک می‌کند.
(منبع: ‌sundayworld)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ