سرطان سینه مردان چه تفاوتی با سرطان سینه زنان دارد؟

مطالعات جدید نشان می‌دهد که سرطان سینه مردان با سرطان سینه زنان تفاوت دارد.

مطالعات جدید نشان می‌دهد که سرطان سینه مردان با سرطان سینه زنان تفاوت دارد.
یکی از تفاوت‌های مهم، نرخ زنده ماندن فرد مبتلا است. مطالعات نشان می‌دهد اگرچه احتمال زنده ماندن برای مردان مبتلا به سرطان سینه افزایش یافته، اما هنوز به گام‌های بلندی برای درمان سرطان سینه برداشته شده نرسیده است.
دکتر فاطیما کاردوسو، مدیر واحد سرطان سینه در مرکز سرطان چمپلیمود لیسبون در یک نشست خبری از انجمن آمریکایی تحقیق سرطان گفت: «اگرچه پیشرفت مهمی در آمار بیمارانی که زنده می‌مانند ایجاد شده، بهبود مردان مبتلا به سرطان سینه به اندازه زنانی که به این بیماری دچار هستند، پیشرفت نداشته است.»
کاردوسو گفت: «این تا حد زیادی به این دلیل است که سرطان سینه در زنان، یک بیماری نادر است- تنها یک درصد بیماران مبتلا به سرطان سینه مرد هستند- و ما درباره زیست‌شناسی‌اش و این‌‌که چطور می‌شود به بهترین نحو مبتلایان را درمان کرد، خیلی کم می‌دانیم.»
در تحقیق جدید، کاردوسو و تیم او بیش از ۱۸۰۰ مرد مبتلا به سرطان سینه را زیر نظر گرفتند. بیماری این مردان بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ تشخیص داده شد و آن‌ها در ۲۳ مرکز پزشکی در ۹ کشور تحت درمان قرار گرفتند. متوسط سن مردانی که مبتلا به سرطان سینه بودند، ۶۰ سال بود.
محققان دریافتند که تنها ۷۷ درصد مردان وقتی ابتلای‌شان به سرطان آشکار شد، تحت هورمون‌درمانی مثل داروهای هورمونی تعدیل کننده انتخابی گیرنده استروژن قرار گرفتند. آن‌ها همچنین متوجه شدند که حتا ۵۶ درصد سرطان‌ها زمانی تشخیص داده شد که تومورها بسیار کوچک بودند، تنها ۴ درصد مردان عمل جراحی حفظ پستان داشتند. کاردوسو متوجه شد که سینه اکثر مبتلایان برداشته شد.
اکثر مردانی که (‌۹۲ درصد) سرطان نوع گیرنده استروژن مثبت داشتند، نوعی که نیازمند رشد استروژن است. در زنان، ۷۰ درصد مبتلایان سرطان گیرنده استروژن مثبت دارند.
سرطان مردان خیلی کمی از نوع HER2  و سه‌گانه منفی است که در زنان رخ می‌دهد. با این حال مطالعات نشان داد که پس از شش سال هنوز ۶۳ درصد مردان مبتلا به سرطان سینه هنوز زنده‌اند.
(منبع: MSN)

مردان این ۱۵ نشانه سرطان را جدی نمی‌گیرند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ