راز شادمانی: میوه و سبزیجات بیشتر بخورید

مطابق تحقیقات جدیدی که انجام شده، خوردن روزی یک سیب شما را از دکتر دور نگه می‌دارد و اگر به این تعداد اضافه کنید از غم و غصه هم همینطور.

داین دپرا- مطابق تحقیقات جدیدی که انجام شده، خوردن روزی یک سیب شما را از دکتر دور نگه می‌دارد و اگر به این تعداد اضافه کنید از غم و غصه هم همینطور. 
چه‌کسی دوست ندارد شاد باشد؟ از قرار معلوم دست یافتن به شادی به آسانی خوردن میوه و سبزیجات بیشتر است.
دکتر ردزو موجک از دانشگاه داروسازی کویینزلند، مطالعه‌ای روی ۱۲۰۰۰ فرد بالغ در استرالیا انجام داد تا ببیند چطور خوردن روزی حداقل ۸ تکه میوه و سبزیجات، سلامت روانی فرد را بهبود می‌بخشد.خوردن غذای سالم همیشه با بهبود سلامت جسمی همراه بوده اما تا به حال درباره تاثیر آن بر سلامت ذهن صحبتی در میان نبود.
برای این تحقیق، موجک میوه و سبزیجات هر فرد را با توجه به میزان سرزندگی، استرس و رضایتمندی او، که از نشانه‌های سلامت روانی اند، تعیین کرد.او با توجه به نتایج به دست آمده نشان داد که چطور خوردن میوه و سبزیجات تاثیر مثبت و مستقلی بر میزان سلامت جسمی و روحی افراد از دید خودشان دارد.
همچنین تفاوت‌های قابل توجهی در میزان رضایت از زندگی و ارزیابی افراد از خودشان، میان زنان و مردان وجود دارد که از میان افراد مورد بررسی با توجه به میزان میوه و سبزیجات برآورد شده، شیب آن در زنان بیشتر از مردان است.
خوردن غداهای مقوی که معمولن شامل مصرف مداوم میوه و سبزیجات است، سالهاست که از سوی پزشکان توصیه می‌شود. اگرچه با سبک زندگی ماشینی این روزها اضافه کردن میوه و سبزیجات به وعده‌های غذایی چندان آسان نیست. بعضی از ما همعادت نداریم که هر روز میوه و سبزی بخوریم. راهنمای سلامت خانواده دانشگاه پزشکی هاروارد پیشنهاد می‌کند که با خوردن روزی یک میوه یا سبزی بیشتر شروع کنید. بعد از اینکه به آن عادت کردید، یکی دیگر اضافه کنید و همینطور ادامه دهید تا به عدد پیشنهاد شده برسید و به حداکثر سلامت روانی دست پیدا کنید. تنوع در خوردن انواع مختلف میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.
(منبع: techtimes)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ