هشدار دوباره درباره سرطان‌زا بودن استفاده از موبایل

یک تحقیق که در سوئد انجام شده استفاده از تلفن‌های همراه یا بی‌سیم را در افزایش خطر ابتلا به گلیوما- شایع‌ترین نوع تومور مغزی موثر دانسته است.

مارکم هید- بدترین کابوس برای همه: یک تحقیق که در سوئد انجام شده استفاده از تلفن‌های همراه یا بی‌سیم را در افزایش خطر ابتلا به گلیوما- شایع‌ترین نوع تومور مغزی موثر دانسته است.
تیمی که این تحقیق را انجام داده، نحوه استفاده از تلفن را در چند هزار نفری که دچار تومورهای مغذی بودند بررسی کردند و سپس با همان تعداد از افرادی که به سرطان مبتلا نیستند مقایسه کردند.
نتایج این تحقیق که در مجله پاتوبیولوژی منتشر شده نشان می‌دهد که تنها یک سال استفاده از تلفن همراه یا بی‌سیم خطر ابتلای فرد به گلیوما را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.
همچنین، هرچقدر بیشتر از تلفن‌های بی‌سیم استفاده کرده‌اید و هرچقدر سنی که در آن اولین بار از این ابزار ارتباطی بهره گرفتید کمتر بوده باشد ، خطر بیشتر است. چقدر بیشتر؟ اطلاعات حاصل از این تحقیقی، اگر ۲۵ سال است از تلفن‌های بی‌سیم استفاده کرده‌اید- تلفن‌های بی‌سیم مخابراتی یا تلفن خانه- احتمال ابتلا به تومور مغزی سه برابر است.
تومورهای سرطانی در اکثر موارد در همان طرف سر ایجاد می‌شوند که آدم‌ها تلفن‌شان را نگه می‌دارند؛ این بخش معمولاً در قطعه گیجچاهی مغز، قسمت پشت گوش و گیجگته است.
لنارت هاردل، عضو دپارتمان غددشناسی بیمارستان دانشگاهی اوربرو و یکی از نویسندگاه این تحقیق گفت: «باید نگران باشید و نباید بیش از این این گوشی را به گوشتان نزدیک کنید.»
(منبع: prevention)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ