سن شروع عادت ماهانه چه ارتباطی با بیماری‌های قلبی دارد؟

مطالعات محققان مدرسه‌ پزشکی هاروارد در بوستون نشان ‌داد ارتباطی میان سنی که زنان برای اولین‌بار عادت ماهانه می‌شوند و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد

مدیکال نیوز تودی گزارشی منتشر کرد که در آن مطالعات محققان مدرسه‌ پزشکی هاروارد در بوستون نشان ‌داد ارتباطی میان سنی که زنان برای اولین‌بار عادت ماهانه می‌شوند و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی وجود دارد.
محققان آن تحقیق که ۱۶۳۸ زن بالای ۴۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند، دریافتند کسانی‌که عادت ماهانه‌شان زودتر آغاز می‌شود، با خطر ابتلا به چاقی مفرط در آینده روبه‌رو خواهند بود که به نوبه‌ی خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را بالا می‌برد.
مولف اصلی این تحقیق گفت: این بررسی تاکید می‌کند که عوامل خاص خطر برای ناحیه تناسلی زنان‌، علی‌الخصوص آغاز دوران قاعدگی با چاقی مفرط  در ارتباط است، اما نه با شاخص‌های معین یک جسم چاق.
او اضافه کرد: در نهایت سوال مهم این است که آیا عوامل ایجاد خطر برای آلت تناسنلی زنان می‌تواند مداخلات شیوه زندگی در زنان با ریسک بالا را هدف قرار دهد تا از عواقب متابولیسمی برای چاقی مفرط و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کند؟
(منبع: medicalnewstoday)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ