راه‌حل «جادویی» برای درمان آرتروز

زنی که از آرتروز رنج می‌برد و برای کاشت دستگاه الکترونیکی داوطلب شده بود، این درمان را جادویی خواند.

زنی که از آرتروز رنج می‌برد و برای کاشت دستگاه الکترونیک داوطلب شده بود، این درمان را جادویی خواند.
مونیک روبروک که در تحقیقات مرکز پزشکی علمی آمستردام شرکت کرد به اسکای نیوز گفت پیشرفت عمده‌ای در شرایطش مشاهده می‌کند و پیش از این به داروهای بسیار قوی برای کمک به تسکین دردش نیاز داشت.
او گفت: «سال که کاشت این قطعه را انجام دادم به زندگی عادی‌ برگشتم. با گذشت شش هفته دیگر دردی احساس نمی‌کردم. ورم از بین رفته بود. حالا دوچرخه‌سواری می‌کنم، با سگم به پیاده‌روی می‌روم و ماشینم را می‌رانم. این مثل معجزه است.»
دانشمندان شاهد پیشرفت شرایط بیش از نیمی از ۲۰ بیماری بودند که در آزمایشات‌شان شرکت کرده بودند. آن‌ها از دستگاه‌های کوچکی مانند باتری قلب برای فرستادن ضربات الکتریکی به سیگنال‌های تقویت‌کننده عصب مغز به اعضای حیاتی استفاده کردند.
آرترید روماتوئید یا رماتیسم مفصلی که باعث درد مفاصل، ورم، کوفتگی و خستگی می‌شود، دومین نوع شایع بیماری آرتروز در بریتانیا و شایع‌ترین التهاب اختلال مفاصل است. بیش از چهارصد هزار نفر در بریتانیا دچار این بیماری هستند.
پروفسور پاول پیتر تاک، روماتولوژیست یک بیمارستان هلندی به اسکای نیوز گفت: «حتی در بیمارانی که همه درمان‌ها از جمله پیشرفته‌ترین داروها برایشان بی‌اثر است، پیشرفت چشمگیری مشاهده می‌شود. احتمالاً می‌توانیم ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران را بهبود ببخشیم، که قدم بسیار بزرگی در جهت درمان رماتیسم مفصلی خواهد بود.»
او گفت این درمان می‌تواند یک گزینه جایگزین برای افرادی باشد که در غیر این‌صورت باید در تمام عمرشان دارو مصرف کنند.
(منبع: گاردین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ