داروهای ضدافسردگی بی‌خطر برای زنان باردار

محققان دریافتند که استفاده زنان از داروهای ضدافسردگی خاصی در دوره بارداری می‌تواند به تغییراتی مادام‌العمر در رفتارهای مرتبط با اضطراب در فرزندان‌شان شود.

محققان دریافتند که استفاده زنان از داروهای ضدافسردگی خاصی در دوره بارداری می‌تواند به تغییراتی مادام‌العمر در رفتارهای مرتبط با اضطراب در فرزندان‌شان شود و وقتی بزرگ شدند از آن‌ها در برابر اختلالات مرتبط با اضطراب محافظت کند.
نویسنده ارشد تحقیق آن اندروز، استاد روانشناسی، شیمی و بیوشیمی در دانشگاه کالیفرنیای لس‌آنجلس و نویسنده ارشد این تحقیق گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که با تحقیق بیشتر شاید بتوان قرص‌های ضدافسردگی را شناسایی کرد که برای زنان باردار بی‌خطرتر باشند.»
محققان تاثیر دو داروی ضدافسرگی پروزاک (فلوکستین) و لکساپرو رو موشی آزمایشگاهی با تقلید دوره‌های سه‌ماهه انسانی آزمایش کردند. آن‌ها متوجه شدند اگرچه تصور می‌شد این بازدارنده‌های بازجذب سروتونین عملکرد یکسانی داشته باشند، تغییرات بلندمدت مشابهی در رفتار اضطرابی بزرگسالان ایجاد نمی‌کنند.
آندروز گفت: «این بسسار حیرت‌آور است، چون این داروها از یک رده دارویی هستند و تصور می‌شود که مکانیسم مشابهی دارند.»
او افزود: «مکن است وقتی که مادران در دوران بارداری به خاطر افسردگی و اضطراب تحت درمان قرار می‌گیرند، بازدارنده‌های بازجذب سروتونین مشخصی، ‌این اختلال‌ها در زندگی پیش روی بچه‌‌ها کنترل کنند.»
(منبع: thehealthsite)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ