شش غذای تقویت‌کننده میل جنسی

تغذیه مناسب می‌تواند به زن و مرد کمک کند تا در زندگی زناشویی بهتر نیازهای جنسی یکدیگر را برطرف کنند.

مایکل کستلمن- تغذیه مناسب می‌تواند به زن و مرد کمک کند تا در زندگی زناشویی بهتر نیازهای جنسی یکدیگر را برطرف کنند. رژیم‌های غذایی مختلفی برای تقویت میل و توان جنسی وجود دارد. در این‌جا شش خوراکی را که در افزایش میل جنسی موثر هستند، معرفی می‌کنیم.
۱- میوه و سبزیجات
دکتر لزلی بونکی، مدیر تغذیه ورزشی مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ می‌گوید: «غذاهای گیاهی سرشار از مواد مغذی هستند و چربی پایینی دارند. در نتیجه شریان‌ها را باز نگه می‌دارند و مانع از بیماری قلبی و اختلال در نعوظ می‌شوند.»
یک انتخاب خاص قوی: گوجه فرنگی. دکتر شری لیبرمن، متخصص تغذیه و فیزیولوژی ورزشی می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد که گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است، آنتی‌اکسیدانی که از خانواده ویتامین A است و به حفظ سلامت پروستات کمک می‌کند.» لیکوپن زمانی به بهترین شکل جذب می‌شود که گوجه فرنگی با مقدار کمی روغن پخته شود، مصل سس پاستا.
۲- آجیل و خشکبار
آجیل و خشکبار سرشار از آمینواسید به نام آرگینین است که  برای ساخت اسید نیتریک حیاتی است، ترکیبی در بدن که درگیر ایجاد نعوظ است. علاوه بر این به گفته لیبرمن «روغن آجیل ابداً مثل چربی اشباع‌شده و چربی‌های ترنس مضر نیست. در واقع مطالعات اخیر نشان می‌دهد که آجیل و خشکبار به کاهش کلسترول کمک می‌کند.»
۳- دانه کدو تنبل
بونسی می‌گوید: «دانه‌های کدو تنبل علاوه بر اینکه منبع غنی روی هستند، سرشار از مواد مغذی نظیر آنتی‌آکسیدان‌های سلنیوم و ویتامین E هستند که برای شریان‌ها مفید است.»
۴- روغن زیتون
چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترنس شریان‌ها را باریک می‌کنند اما چربی تک‌اشباع‌نشده که در روغن زیتون یافت می‌شود، به شریان‌ها کمک می‌کند تا به خوبی عمل کنند.
۵- جوانه گندم
خیلی سخت است که بتوان تنها از رژیم غذایی روزانه، به قدر کفایت ویتامین E به دست آورد، اما جوانه گندم منبع خوبی برای این ویتامین است. لیبرمن می‌گوید: «جوانه گندم کمک می‌کند تا سلامت شریان‌ها حفظ شود.»
۶- صدف خوراکی
حلزون صدف‌دار از قرن‌ها پیش در باور مردم به عنوان «غذای تقویت‌کننده قوای جنسی» مشهور بوده است. دانشمندان این باور را مسخره می‌کردند تا اینکه کشف کردند که صدف‌های خوراکی سرشار از روی هستند که برای عملکرد جنسی و تناسلی مرد ضروری است. اما اگر آن‌ها را خام می‌خورید مراقب باشید که تازه و از آبی غیرسمی باشد.
(منبع: mensfitness)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ