زنی که ۱۸ سال فین داشت

مهرناز زاوه
تا به حال بینی‌تان طوری گرفته که احساس کنید نمی‌توانید خالی‌اش کنید؟

جان جانسون – تا به حال بینی‌تان طوری گرفته که احساس کنید نمی‌توانید خالی‌اش کنید؟ حالا تصور کنید که این وضعیت ۱۸ سال ادامه پیدا کند، آن‌وقت می‌توانید عذابی را که نادیا کمبل، ساکن ایالت ایلینوی امریکا، می‌کشد‌ درک کنید. او که ۳۸ سال سن دارد به لویولا مدیسن می‌گوید: «من به معنی واقعی کلمه شب‌ها یک ساعت به یک ساعت بیدار می‌شدم که بینی‌ام را بگیرم، چون واقعا پر می‌شد و مشکل می‌توانستم نفس بکشم. هیچوقت نتوانستم یک خواب راحت داشته باشم.» در طول این سال‌ها او به پنج متخصص مراجعه کرد و سه بار عمل جراحی انجام داد که همه بی‌فایده بود. تا اینکه پزشکان سازمان سلامت دانشگاه لویولا مشکل را پیدا کردند. تریاد سامتر، موقعیتی نادر که به تازگی شناخته شده و شامل آسم، پولیپ بینی و حساسیت به آسپرین است.

دکتری که توانست کمبل را معالجه کند می‌گوید: «بیماران معمولا با یک پوشه پر از سوابق پزشکی به من مراجعه می‌کنند، چون برای مدتی طولانی تلاش می‌کردند علاجی برای بیماری‌شان پیدا کنند. اغلب آنها احساس خستگی دائمی  و درد در ناحیه صورت دارند و همچنین حمله‌های سینوزیتی که مدام تکرار می‌شود.» 

وقتی تشخیص انجام شد، پزشکان پولیپ های او را با جراحی برداشتند، راه بینی‌اش را باز کردند و او را نسبت به آسپرین بی‌حس کردند و عادت به داروهای استروئیدی را که سال‌ها مصرف می‌کرد،‌ از سرش انداختند. نتیجه؟ کمبل می‌گوید: “صبح بیدار شدم، می‌توانستم بوی صبحانه را بشنوم و قهوه بنوشم. دیگر نیازی نبود یک عالم دستمال‌کاغذی با خودم داشته باشم، چون بینی‌ام برای اولین بار در زندگی آبریزش نداشت و اذیتم نمی‌کرد.”

(منبع: Newser)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ