صورت‌تان برای زیبایی، غذا می‌خواهد

می‌خواهید زیبا به نظر برسید؟ می‌خواهید پوست صورت‌تان لطیف باشد؟ کافی است پوست‌تان را خوب تغذیه کنید تا از چین و چروک در امان باشد

می‌خواهید زیبا به نظر برسید؟ می‌خواهید پوست صورت‌تان لطیف باشد؟ کافی است پوست‌تان را خوب تغذیه کنید تا از چین و چروک در امان باشد.

هویچ، گلابی و زردآلو

مرکبات و سبزیجات منابع سرشار بتاکاروتن هستند.  تانیا زاکربروت، متخضض تغذیه ساکن نیویورک می‌گوید: «بتاکاراتون ترکیبی است که به ویتامین A تبدیل می‌شود و این ویتامین مانع خشک و ورقه ورقه شدن پوست می‌شود و چین و چروک‌های پوست صورت را کم می‌کند.»

گوجه فرنگی

رژیم غذایی غنی موجود در گوجه فرنگی همراه با آنتی‌کسیدان قوی لیکوپن توانایی بدن شما برای ممانعت از آسیب دیدن پوست از اشعه‌های ماورای بنفش را به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌‌دهد.

زیتون و روغن زیتون

این رژیم غذایی مدیترانه‌ای خام حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مثل ویتامین E است که پوست را از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و جذب آب را افزایش می‌دهد.

گیلاس، انار و زغال اخته

تحقیقات نشان می‌دهد که آنتی‌اکسیدان موجود در این میوه‌ها مانع نابودی ماده پروتئینی کولاژن می‌شوند و از پوست در مقابل چین و چروک محافظت می‌کنند. روکربروت می‌گوید: «این میوه‌ها ویتامین C زیادی هم دارند که به نوشته مجله تذیه بالینی آمریکا باعث چروک‌ها و خشکی پوست کمتری می‌شوند.»

(منبع: Health)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ