زنان مبتلا به سرطان سینه، ایمپلنت را ترجیح می‌دهند؟

تحقیقات نشان می‌دهد برای زنانی که عمل جراحی سینه انجام داده‌اند، بازسازی سینه با استفاده از بافت خود بیمار – نسبت به ایمپلنت- راضی‌کننده‌تر است.

تحقیقات نشان می‌دهد برای زنانی که عمل جراحی سینه انجام داده‌اند، بازسازی سینه با استفاده از بافت خود بیمار – نسبت به ایمپلنت- راضی‌کننده‌تر است.
جراحی سینه عملی است برای برداشتن تمام یا بخشی از سینه که برای جلوگیری و یا درمان سرطان سینه انجام می‌شود.
یاسر الطاهر، جراح پلاستیک از مرکز دانشگاه پزشکی گرونگن در هلند گفت: «بازسازی سینه با بافت بدن خود بیمار بیش از بازسازی از طریق ایمپلنت بیماران را راضی می‌کند در حالی که زنانی که سینه‌شان از طریق بافت بدن خودشان ترمیم می‌شود اغلب باید یکبار دیگر هم عمل جراحی کنند.»
زنان پس از عمل جراحی حق انتخاب دارند که از کدام روش برای بازسازی سینه جراحی شده خود استفاده کنند. محققان با استفاده از پاسخ بیماران مبتلا به سرطان سینه به پرسشنامه‌ای در این زمینه میزان رضایت بیماران را از انواع بازسازی ارزیابی کردند. ۶۲ زن که در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ عمل بازسازی سینه انجام دادند به این پرسشنامه پاسخ دادند.
از این تعداد، ۴۷ زن عمل بازسازی سینه از طریق بافت بدن بیمار را انجام دادند. ۴۵ زن دیگر با اسستفاده از ایمپلنت جراحی پلاستیک کردند. بسیاری از این زنان به خاطر خطر بالای ژنتیکی سرطان سینه دوبار عمل برداشتن سینه را انجام دادند. نتیجه این تحقیق نشان داد که زنانی که عمل بازسازی با استفاده از بافت بدن خودشان روی‌شان انجام شده بود، راضی‌تر بودند.
(منبع: thehealthsite)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ