شیر مادر چه تاثیری بر رشد مغز کودکان می‌گذارد؟

نشانه‌های رشد مغز در بچه‌هایی که شیر مادر می‌خورند زودتر دیده می‌شود، بخصوص در نواحی مرتبط با زبان، عملکرد احساسی و شناخت.

نشانه‌های رشد مغز در بچه‌هایی که شیر مادر می‌خورند زودتر دیده می‌شود، بخصوص در نواحی مرتبط با زبان، عملکرد احساسی و شناخت.
محققان از ام‌آر‌آی ویژه کودکان استفاده کردند تا رشد مغز را در کودکان زیر ۴ سال ببینند. تا ۲ سالگی بچه‌هایی که حداقل سه ماه فقط شیر مادر خورده بودند، نسبت به ‌بچه‌هایی که فقط شیرخشک یا شیرخشک و شیر مادر ا با هم می‌خوردند رشد مغز‌شان سریع‌تر بود.
این اولین تحقیقی نیست که می‌گوید شیر مادر به رشد مغز کودک کک می‌کند. پیشتر مطالعات رفتاری ارتباط بین خوردن شیر مادر و کیفیت بهتر کارکرد شناختی مغز در نوجوانان و بزرگسال‌ها نشان داده بود.
اما شان دئونی، استادیار مهندسی در دانشگاه براون گفت این اولین تحقیق تصویری است که به دنبال تفاوت بین خوردن شیر مادر یا شیر خشک و عملکرد مغز کودک است.
او گفت: «ما می‌خواستیم ببینیم چطور این تغییرات در رشد مغزی رخ می‌دهد. ما نشان می‌دهیم که بلافاصله این اتفاق می‌افتد.»
دئوتی مدیر آزمایشگاه تصویربرداری پیشرفته براون است. او و همکارانش برای انجام تحقیقی که در مجله نوروایمیج منتشر شد، از دستگاه ام‌آر‌آی استفاده می‌کنند که هنگام خواب کودکان از مغزشان عکس می‌گیرد.
(منبع: befornews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ