دلیل دوسوم سرطان‌ها چیست؟

اگرچه یک سوم سرطان‌ها دلایل زیست محیطی و ژنتیکی دارد، اما در تحقیقی جدید گفته شده که دو سوم دیگر سرطان‌ها تنها برحسب جهش‌های تصادفی اتفاق می‌افتند.

اگرچه یک سوم سرطان‌ها دلایل زیست محیطی و ژنتیکی دارد، اما در تحقیقی جدید گفته شده که دو سوم دیگر سرطان‌ها تنها برحسب جهش‌های تصادفی اتفاق می‌افتند.
محققان مرکز سرطان جان هاپکینز کیمل گفتند این جهش‌ها زمانی رخ می‌دهد که ‌سلول‌های بنیادی تقسیم می‌شوند. 
نویسندگان این تحقیق گفتند: ‌سلول‌های بنیادی ،‌ سلول‌ها را بازتولید و جایگزین سلول‌های مرده می‌کند. اگر ‌سلول‌های بنیادی تصادفاً اشتباه کنند و طی این تقسیم سلولی جهش کنند،‌ سرطان اتفاق می‌افتد. هرچه بیشتر این اشتباهات رخ دهد، ‌فرد بیشتر در خطر آن است که سلول‌ها خارج از کنترل رشد کنند و سرطانی شوند.
اگرچه وجود عناصر ناسالم در سبک زندگی مثل سیگارکشیدن، یک فاکتور موثر است،‌ اما محققان نتیجه گرفتند که «بدشانسی» در جهش‌های تصادفی، نقشی کلیدی در ایجاد بسیاری از اشکال سرطان دارد.
دکتر سابرت ووگلستین، استاد غددشناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت: «علت همه‌ی سرطان‌ها، ترکیبی از بدشانسی محیط زیست و ژنتیک است و ما مدلی ساخته‌ایم که به درک این موضوع کمک می‌کند که هر کدام از این سه فاکتور چه مقداری در ایجاد سرطان نقش دارد.»
ووگلستین افزود: طول عمر بدون سرطان در بعضی افراد، بقیه را در معرض عوامل سرطان‌‌زا مثل سیگار کشیدن قرار می‌دهد. اما حقیقت ماجرا این است آنهایی که به سرطان مبتلا نمی‌شوند، خوش‌شانس هستند.»
(منبع: msn)

این دو ادویه چگونه انواع سرطان ها را متوقف می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ