۴ دستور غذای سالم برای کودکان در مقابل سرمای زمستان

مهرناز زاوه
میوه‌های زمستانی فقط خوشمزه نیستند، بلکه منبع غنی ویتامین و مواد معدنی هم محسوب می‌شوند، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که می‌خواهید آنها را به کودکان‌تان بدهید.

کریتی سارازوات – زمستان آمده و یک عالم میوه و سبزیجات مخصوص این فصل که می‌توان از میان آنها انتخاب کرد. این میوه‌های تازه، فقط خوشمزه نیستند، بلکه منبع غنی ویتامین و مواد معدنی محسوب می‌شوند. مشکل جایی شروع می‌شود که می‌خواهید آنها را به کودکان‌تان بدهید.

این کار از خود آشپزی هم خسته‌کننده‌تر است، چون بچه‌ها ایرادگیرند و خوردن سبزیجات را دوست ندارند. اما اگر آن را کودک‌پسند (بخوانید خوشمزه) درست کنید، مطمئنا در انجام این کار سخت موفق خواهید شد. این چهار دستور غذایی به شما کمک خواهند کرد.

سوپ هویج و پرتقال

نمی‌توانید به فرزندتان هویج یا این طور سبزی‌ها را بخورانید؟ آنها را به سوپ اضافه کنید تا فرزندتان با خوشحالی حرف‌تان را گوش دهد. سوپ در زمستان بسیار آرامش‌بخش است اما نه سوپ آماده که سرشار از نمک و نگهدارنده است.

سس اسفناج

وقتی به کودک‌تان می‌گویید شام اسفناج دارید، قیافه‌اش توی هم می‌رود؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، شما تنها نیستید. بسیاری از کودکان (و حتی بزرگسالان) تمایلی به خوردن اسفناج نیستند. این سبزی سرشار از آهن است و باید در رژیم غذایی افراد قرار گیرد. برای اینکه خوشمزه‌اش کنید، می‌توانید با آن سس درست کنید. پس مایونز را کنار بگذارید و به جایش از این سس سالم استفاده کنید.

لاسی توت فرنگی و نعناع

توت فرنگی تازه به آسانی در فصل زمستان در دسترس است. می‌توانید آن را خام به کودک‌تان بدهید یا آن را به میلک شیک و لاسی اضافه کنید. لاسی نوشیدنی معروف هند است و با ماست درست می شود، که بهترین راه برای کنارگذاشتن نوشیدنی‌های غیرالکلی و مصرف یک نوشیدنی سالم است. درست کردن آن بسیار ساده است و در یک دقیقه آماده‌ی خوردن است. تنها چیزی که نیاز دارید توت فرنگی تازه، برگ نعناع و ماست است.

وافل نخودفرنگی

به فرزندتان بگویید برای صبحانه وافل دارید تا او با خوشحالی بیاید سروقت میز غذا. خبر خوب این است که می‌توان وافل را با مواد سالم مانند نخودفرنگی یا سمولینا هم درست کرد. تنها چیزی که نیاز دارید یک وافل‌ساز است، ‌اما پیش از آن مطمئن شوید که فرزندتان حاضر است چیزی که سالم و بدون نگهدارنده باشد را بخورد.

(منبع: Yahoohealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ