چطور رابطه زناشویی خود را نجات دهید؟

مهرناز زاوه
اگر مدتی پس از ازدواج‌تان دیگر رابطه‌ی زناشویی ندارید، حتما مشکلی وجود دارد.

 دکتر جنیفر لاندا- اگر مدتی پس از ازدواج‌تان دیگر رابطه‌ی زناشویی ندارید، حتما مشکلی وجود دارد. دلایل بسیاری برای توجه وتمرکزبر این موضوع وجود دارد: چون یک ازدواج بدون رابطه جنسی و نارضایتی باعث می‌شود شریک‌تان را آزاد بگذارید تا نیازهایش را جای دیگری برآورده کند، چون اگر فرزند دارید می‌خواهید برای او الگویی پرانرژی باشید؛ و چون درست انجام دادن آن خودش یک پاداش محسوب می‌شود. حالتان بهتر می‌شود – به من اعتماد کنید.

از کجا شروع کنید؟ درست همینجا:

۱.به عادت‌های روزانه‌تان توجه کنید

به عنوان مثال آیا به جای اینکه وقتی را در طول روز با هم بگذرانید، تنهایی به کافه می‌روید؟ اگر کارهایی که می‌کنید را نبینید، نمی‌توانید آنها را عوض کنید. پس گاهی اوقات به کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید دقت کنید تا متوجه شوید از انجام چه کارهایی باید اجتناب کنید.

۲.بیشتر درگیر لمس عاشقانه‌ی یکدیگر شوید

از نظر فیزیکی بیشتر به همسرتان نزدیک شوید. بیشتر دست او را بگیرید، لبخند بزنید و بیشتر به هم نگاه کنید. این حرکات ظریف و مهربانانه، می‌تواند به ساختن دوباره‌ی رابطه‌ی شما کمک کند و زمینه را برای روابط جنسی بیشتر فراهم کند.

۳.لحظات روابط جنسی‌تان را به یاد بیاورید

آیا زمانی از یک شیوه خاص بوسیدن همسرتان لذت می بردید؟ بگذارید شریک زندگیتان بداند دلتان برای کدام قسمت از دقایق عاشقانه ای که با هم داشتید تنگ شده است. به او بگویید می خواهید بعضی از کارهایی که پیش از این در کنار هم می کردید، دوباره از سر بگیرید و فکر می‌کنید امشب دوباره می توانید جاهای خالی را پر کنید.

۴.حرف‌های عاشقانه بزنید

برای همسرتان پیغامی بفرستید و به او بگویید که امروز چقدر جذاب بود یا یک ایمیل بزنید و به او بگویید چقدر از اینکه امروز صبح بچه‌ها را لباس پوشانده و بیرون برده تحت تاثیر قرار گرفته‌اید. به هزار طریق می‌توانید حرف‌های عاشقانه بزنید.

۵.با یک متخصص صحبت کنید

اگر همه راه‌ها را امتحان کردید  و آنطور که باید جواب نگرفتید، شاید بهتر است با یک شخص سوم واجد شرایط مشورت کنید. یک مشاور روابط زناشویی ماهر پیدا کنید  که بتواند به شما کمک کند از مشکلتان پرده بردارید و آن را حل کنید. این کار تنها مسائل قبلی و از یاد رفته شما را برای داشتن رابطه جنسی یادآوری نمی‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند که بتوانید ازدواج‌تان را زنده نگه دارید.

تاثیر تصویر بدنی بر رابطه زناشویی چگونه است ؟

(منبع: healthcare)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ