با خوردن این میوه، خطر بیماری قلبی را کاهش دهید

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد با اضافه کردن یک آووکادو به رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد با اضافه کردن یک آووکادو به رژیم غذایی روزانه‌تان می‌توانید خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و مقدار زیادی چربی تک سیر نشده دارد. در مطالعات پیشین گفته شده بود که آووکادو، کلسترول خون را کاهش می‌دهد، اما این اولین بار است که به خواص سلامتی‌بخش آووکادو ورای چربی‌های تک سیر نشده توجه شده است. پنی ام.، کریس اترتن، متخصص تغذیه گفت که یک آووکادو در روز، به عنوان یک عنصر چربی متوسط در رژیم غذایی کاهش دهنده‌ی کلسترول، در مقایسه با رژیم غذایی بدون آووکادو تاثیرات کاهندگی لیپوپروتئین کم چگال را افزایش می‌دهد که این باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

کریس اترتون و همکاران سه رژیم غذایی مختلف را که همگی برای کاهش کلسترول طراحی شده بودند آزمایش کردند؛ یک رژیم غذایی با چربی پایین، با ۲۴ درصد، و دو رژیم غذایی با چربی متوسط ۳۴ درصد.

محققان  این رژیم‌های غذایی را روی ۴۵ فرد بزرگسال سالم ۲۱ تا ۷۰ سال که اضافه وزن داشتند امتحان کردند.  با توجه به معیارهای شرکت‌کنندگان هر سه رژیم غذایی به شکل قابل ملاحظه‌ای هم لیپوپروتئین کم‌چگال را که به عنوان کلسترول بد هم شناخته می‌شود، و هم مقدار کل کلسترول را کاهش دادند، در حالی که شرکت‌کنندگانی که در رژیم غذایی‌شان آووکادو بود، کاهش کلسترول بیشتری را نسبت به دو رژیم غذایی دیگر تجربه کردند.

(منبع: webmd)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ