بعد از خواندن این مطلب به موز به چشم خریدار نگاه می‌کنید

مهرناز زاوه
محققان ثابت کرده‌اند خوردن تنها دو موز انرژی لازم برای ۹۰ دقیقه تمرین سخت و شدید را فراهم می‌کند.

بعد از خواندن این مطلب دیگر به موز مثل سابق نگاه نمی‌کنید. موز شامل سه منبع طبیعی شکر است، فراکتوز، گلوکوز و فیبر. این میوه سریعا انرژی پایدار و قابل توجهی به ما می‌دهد. محققان ثابت کرده‌اند خوردن تنها دو موز انرژی لازم برای ۹۰ دقیقه تمرین سخت و شدید را فراهم می‌کند. پس جای تعجب نیست که موز میوه محبوب ورزشکاران بزرگ دنیاست. اما تامین انرژی تنها کاری نیست که موز برای ما انجام می‌دهد. این میوه همچنین می‌تواند برای غلبه بر بسیاری از بیماری‌ها و حتی جلوگیری از آن‌ها به ما کمک کند.
افسردگی
بر اساس تحقیقاتی که به تازگی انجام شده، از میان افرادی که به افسردگی مبتلا هستند، بسیاری از آنها بعد از خوردن موز احساس بهتری دارند. به این دلیل که موز حاوی تیپتوفان است، نوعی پروتئین که بدن آن را به سرتونین تبدیل می‌کند و به آرامش و بهتر شدن حال کمک می‌کند. پس داروها را فراموش کنید. یک موز بخورید. ویتامین B6 موجود در موز سطح گلوکز خون را تنظیم می‌کند، که می‌تواند بر حالتان تاثیر بگذارد.
کم‌خونی
موز به دلیل داشتن آهن فراوان می‌تواند روند تولید هموگلوبین خون را تحریک کند و به این وسیله به کم‌خونی کمک کند. این میوه استوایی سرشار از پتاسیم و میزان نمکش بسیار پایین است که آن را به یک گزینه عالی برای میزان فشار خون تبدیل می‌کند.
یبوست
موز سرشار از قند است و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند به بازگرداندن روده به حالت نرمال و غلبه بر مشکل بدون استفاده از ملین‌ها کمک کند.  
خماری
یکی از سریع‌ترین روش های از بین بردن خماری و سردرد، درست کردن میلک‌شیک موز است که با کمی عسل شیرین شده. موز معده را آرام می‌کند و به کمک عسل سطح قند از دست رفته خون بالا می‌آید. شیر هم سیستم بدن را آرام می‌کند. 
سوزش معده
موز تاثیر آنتی‌اسیدی بر بدن انسان دارد. پس اگر از سوزش معده رنج می‌کشید، سعی کنید برای تسکین یک موز بخورید.
تهوع بارداری(ویار)
خوردن موز بین وعده های غذایی سطح قند خون را بالا نگه می‌دارد و از تهوع در دوران بارداری جلوگیری می‌کند.
نیش پشه
قبل از اینکه پماد نیش حشرات را تهیه کنید، داخل پوست موز را روی ناحیه ای که نیش زده شده بمالید. بسیاری این روش را در کاهش تورم و سوزش بسیار شگفت‌انگیز می‌دانند.
اعصاب
ویتامین B موز بالاست که به آرام کردن سیستم اعصاب کمک می‌کند.

کنترل دما
در بسیاری از فرهنگ‌ها، مانند تایلند، موز را یک میوه خنک کننده می‌دانند که می‌تواند دمای فیزیکی و احساسی مادران باردار را پایین بیاورد.
شاید وقت آن باشد که به‌جای سیب بگوییم، خوردن روزی یک موز شما را از دکتر دور نگه می‌دارد. 

با موز ۳ روزه لاغر شوید

(منبع: Health)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ