چرا مردان نعوظ صبحگاهی دارند؟

نعوظ صبحگاهی، اتفاقی معمول است و نباید نگرانش بود. متخصصین می‌گویند اولین دلیل نعوظ صبحگاهی، تحریک جنسی است، اما افکار اروتیکی که در شب از سر می‌گذرانند می‌تواند دلیل دیگرش باشد.

نعوظ صبحگاهی، اتفاقی معمول است و نباید نگرانش بود. متخصصین می‌گویند اولین دلیل نعوظ صبحگاهی، تحریک جنسی است، اما افکار اروتیکی که در شب از سر می‌گذرانند می‌تواند دلیل دیگرش باشد. اما مردان چرا با این مساله مواجه هستند؟

۱- چرخه‌ی خواب رویابینی مرد

در یک تحقیق که در مجله، چیوز جنرال سایکاتری منتشر شد، محققان دریافتند که مردان هر شب حدود پنج بار نعوظ دارند که به چرخه خواب رویابینی‌شان مربوط است.

۲- آزادشدن اکسید نیتریک

به رغم اینکه این مساله باز هم به چرخه خواب رویابینی ربط دارد، اما دانشمندان معتقدند که وقتی مرد در این مرحله از خواب است، یک سری اتفاقات می‌افتد که یکی از آنها آزاد شدن اکسید نیتریک است.

۳- سطح بالای تستوسترون در صبح

مقدار تستوسترون در بدن مردان در صبح بیشتر از دیگر اوقات روز است. افزایش شدید هورمون تستوسترون هم یکی از دلایل نعوظ صبحگاهی است.

۴- ترمیم یا بازیابی فعالیت آلت مردان

دانشمندان بر این باورند که نعوظ صبحگاهی یا شبانه، راه و روش بدن برای حفظ ، ترمیم و بازیابی سلامت آلت مردانه است. وقتی مردی دچار نعوظ می‌شود، بافت‌های قابل نعوظ‌ش متورم می‌شود.

(منبع: menhealthy)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
Alijoon

Alijoon

1397-03-23 - 05:39 پاسخ

جناب رییسی که در کامنت ها اظهار نظر فرمودند. این مطلب کپی شده از یک مقاله علمی است: آنچه روشن‌تر می‌نماید این است که چه چیزی باعث نعوظ صبحگاهی نمی‎شود. برای مثال نیاز به ادرار کردن دلیل ایجاد درخت صبح نیست. برخی از مردم معتقدند که نعوظ صبحگاهی مانع از ادرار کردن آنها در طول خواب می‎شود، اما این موضوع صحت ندارد. درخت صبح در عین حال همیشه نشانه‌ای از تحریک جنسی نیست. در بسیاری موارد، NPT بر اثر رویاها یا افکار دارای سرشت جنسی ایجاد نمی‎شود. _________ به امید روزی که یک ایرانی وقتی در چیزی تخصص و سررشته ندارد از اظهار فضل خودداری کرده و ساده بگوید ٬نمیدانم٬ ؛.

رییسی

رییسی

1395-03-24 - 01:09 پاسخ

نعوظ صبحگاهی بخاطر فشاره ادرار ...