نویسندگانی که بیماری روانی داشتند: لئو تولستوی

تولستوی کتابی خردمندانه نوشت که در آن افسردگی خودش و عدم رضایتش از جهان عصر خودش را نشان داد: اعترافات.

تولستوی کتابی خردمندانه نوشت که در آن افسردگی خودش و عدم رضایتش از جهان عصر خودش را نشان داد: اعترافات. اواسط عمر تولستوی بود که نشانه‌های افسردگی در او دیده شد، اما وقتی سراغش آمد از او انتقام سختی گرفت. نویسنده‌ی سرشناس روس از همسرش جدا شد، اعتقادات مذهبی‌اش را از دست داد و کم کم تمام دارایی‌اش از دست رفت، طوری که همچون یک دهقان زندگی می‌کرد. برای تولستوی، نشخوار فکری – اساس اختلال افسردگی – در شکل‌گیری نظریاتش در باب فلسفه، هنر و زندگی نقش داشت. مطالعات متعدد در این باره کسانی که در هنر خلاقانه فعالیت می‌کنند و به اختلال افسردگی دچار هستند، مدت زمان طولانی بیش از حد را صرف فکرکردن به بیماری خود می‌کنند. تولستوی حتا خود را به دلیل نداشتن شهامت برای کشتن خود سرزنش می‌کرد: «امکان کشتن خود به انسان داده شده، و بنابراین او می تواند خودش را بکشد.»
اما سرانجام این نویسنده‌ی بزرگ خدا را یافت و بر ناراحتی‌های وجودی‌اش فائق آمد و فکر خودشی را از سرش بیرون کرد. او تا ۸۲ سالگی زندگی کرد.
درمان افسردگی
افسردگی قابل درمان است. علاوه بر داروهای ضدافسردگی، با اصلاح سبک زندگی هم می‌توان جلوی این بیماری را گرفت.
روزی ده دقیقه تنفس شکمی می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و به شما آرامش دهد.
مطمئن شوید که هر روز به یک طریقی با دیگران در ارتباط هستید، خصوصا با آنهایی که به شما نزدیک‌ترند. هر روز حداقل با هشت نفر تماس بگیرید. (حتی اگر شده از طریق پیامک، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی)
هرهفته برنامه‌ی تفریحی ترتیب دهید. یک کاغذ بردارید و رویش کارهایی را که برنامه‌ریزی کردید، بنویسید. کاغذ را جایی بگذارید که وقتی احساس افسردگی می‌کنید بتوانید آن را ببینید و بخوانید.
(منبع: ایندیپندنت)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ