مردان حسودترند یا زنان؟

به نظر شما آیا مردان حساس‌ترند یا زنان؟ حساس نسبت به طرف مقابل‌شان، یا همان حسادت.

به نظر شما آیا مردان حساس‌ترند یا زنان؟ حساس نسبت به طرف مقابل‌شان، یا همان حسادت.
از زمانی که انسان‌ها عاشق شدند و روابط پایدار شکل دادند، این احساس پیچیده ویران‌کننده هم وجود داشته است. نام این احساس، حسادت است مطالعات محققان نشان داده تاثیر حسادت در مردان و زنان متفاوت است.
چطور؟ مطالعات گذشته نشان داده که مردان از فکر خیانت جنسی (حتا وقتی رابطه‌ای احساسی برقرار نباشد) ناراحت می‌شوند، و زنان بیشتر از خیانت احساسی غمگین‌ می‌شوند (حتا وقتی ارتباط جنسی وجود نداشته باشد.)
اخیرا محققانی از دانشگاه چیمن در یو سی ال ای این یافته‌ها را تایید کردند. آنها گروه‌های مختلف را ارزیابی کردند و براساس تحقیقی که در مجله‌ی آرشیو رفتار جنسی چاپ شد این نظر همچنان به قوت خود باقی است. اکثر مردان گفتند که فکر اینکه زوج‌شان با کس دیگری رابطه‌ی جنسی داشته باشد، حتا بدون وجود عشق، برایشان ناراحت‌کننده‌تر است تا اینکه طرف مقابل‌شان عاشق کس دیگری شود اما رابطه‌ی جنسی نداشته باشد.
اما مشکل این نتیجه‌گیری کلی چیست؟ محققان گفتند همه‌ی اینها به فرایند تکامل برمی‌گردد برای مردان فرایند تکامل آنها را در معرض حساسیت نسبت به دی ان ای خود قرار داده و اینکه بچه چطور به دنیا می‌آید. بنابراین فکر اینکه مرد دیگری شانس دیگری ژن خود را با ژن پارتنر او به اشتراک بگذارد، کاملا ناراحت کننده است.
از سوی دیگر زنان بیشتر خود را درگیر سعادت بچه‌هایشان – در معنای تکاملی‌اش – می‌دانند. پس اگر مرد برود، یا از نظر احساسی در رابطه خود نماند احتمال دوام سعادت بچه‌ها کاهش می‌یابد.
محققان می‌گویند که تکامل، یک الگوی آشنا را می‌سازد، اما واضح است که عوامل دیگر بر حسادت هر دو جنس زن و مرد تاثیر می‌گذارد.
(منبع: تلگراف)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ