روانشناسی لباس پوشیدن کتایون ریاحی+عکس

الو دکتر- عکس‌های کتایون ریاحی پر از لباس‌های رنگ روشن است. شخصیت‌شناسی افراد از روی رنگ لباس‌های‌شان می‌گوید افرادی که لباس‌های روشن می‌پوشند...

الو دکتر- عکس‌های کتایون ریاحی پر از لباس‌های رنگ روشن است. شخصیت‌شناسی افراد از روی رنگ لباس‌های‌شان می‌گوید افرادی که لباس‌های روشن می‌پوشند…
کتایون ریاحی یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن سینمای ایران است که توانست در سه دهه در سطح اول سینمای ایران حضور داشته باشد و سرانجام هم پس از بازی در نقش زلیخا در سریال «یوسف پیامبر»، از سینما و تلویزیون کنار کشید.
اما بخشی از محبوبیت کتایون ریاحی در ظاهر او ریشه دارد. وقار و سادگی، مشخصه اصلی ظاهر یک زن ایرانی است. شکوه در عین آراستگی، چیزی است که از یک خانم ایرانی انتظار می‌رود. مجموعه‌ای از تمام این ویژگی‌ها در ظاهر بانوی سینمای ایران، کتایون ریاحی دیده می‌شود. بازیگر، نویسنده و هنرمندی که بحق، یکی از خوش‌پوشش‌ترین زنان هنرمند ایرانی است.
نگاهی به لباس‌های مختلف او در مراسم متنوع نشان می‌دهد که ریاحی به خوبی قانون رنگ‌ها را بلد است؛ لباس مناسب هر فضایی را می‌شناسد و در عین حال نوع پوشش، امضایی دارد که آن را از آن خود می‌کند. بررسی پوشش کتایون ریاحی، تحلیل لباس‌های او و البته تحسین سلیقه‌اش را در ادامه از دست ندهید.

دامن: ذات زنانه
از قدیم گفته‌اند، دامن برای خانم‌هاست و شلوار برای آقایان؛ کتایون ریاحی گویا به این نوع نگاه خیلی پایبند است. او در بیشتر مواقع دامن‌های کلوش یا نیمه‌کلوش به تن کرده و آنها را با مانتو، پانچو یا کت‌های بلند همراه می‌کند. خانم‌هایی که دامن می‌پوشند، اصولا به قدرت زنانگی ایمان دارند و عموما زن‌هایی هستند که حضور در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی گسترده را با زنانگی‌ها در تضاد نمی‌دانند.‌

این زنان، عموما اتکا به نفس بالایی دارند و هرگز ذات خود را فراموش نمی‌کنند. کتایون ریاحی هم جزو این دسته از زنان قرار می‌گیرد. او یکی از هنرمندان فعال در امور خیریه و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری است ولی هیچ‌گاه فراموش نکرده که «زنی ایرانی» است.‌

لباس‌های گشاد: ریاحی فداکار
ریاحی عموما لباس‌های گشاد و بلند می‌پوشد. مانتوهای گشاد، پانچوهای رها و شال‌های بلند جزء پوشش‌های مورد علاقه او هستند. دو محقق آلمانی درباره روحیات افراد و مرتبط بودن آن به نوع پوش‌شان تحقیقات جالبی طی پنج سال انجام داده‌اند. در نتایج تحقیقات آنها درباره افرادی که به لباس‌های گشاد علاقه‌مندند، ویژگی‌های جالبی ذکر شده است. افرادی که لباس‌های گشاد می‌پوشند و به رها بودن لباس‌های‌شان عادت دارند، افرادی بخشنده هستند که به هیچ وجه حسود نیستند و دوستان زیادی دارند.

آن‌ها فداکار و صادق نیز هستند. در وجود این افراد نوعی رهایی در زندگی وجود دارد که به آنها قدرت غلبه بر مشکلات را اعطا می‌کند. کتایون ریاحی با فعالیت‌های گسترده خیریه‌اش نشان داده که فردی فداکار است. 

رنگ‌های روشن: پیش به سوی صلح
ریاحی عموما سراغ رنگ‌های روشن برای لباس‌هایش می‌رود. کافی است اسم او را در موتورهای جست‌وجوگر سرچ کنید تا متوجه شوید کمتر عکسی از او می‌توانید پیدا کنید که در آن لباس‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای سوخته، دودی و… به تن کرده باشد.‌


در عوض عکس‌های او پر از لباس‌های رنگ روشن است. شخصیت‌شناسی افراد از روی رنگ لباس‌های‌شان می‌گوید افرادی که لباس‌های روشن می‌پوشند، افرادی فداکار، صادق، مهربان، شوخ طبع و عاشق صلح و صفا و آرامش هستند. این افراد، زندگی را آنقدر تیره و تار نمی‌بینند و اصولا انرژی مثبتی از خود به جای می‌گذارند. 

رنگ سبز: شخصیت قوی، اراده بالا
سبز، رنگ مورد علاقه کتایون ریاحی است. شک نکنید؛ بسیاری از لباس‌های او طیف‌های مختلف رنگ سبز را شامل می‌شود و البته دکوراسیون خانه‌اش هم به رنگ سبز است. انتخاب رنگ سبز برای لباس معمولا نشان‌دهنده آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراده‌ای بالا دارند. این افراد در تصمیم‌گیری‌ها خیلی محکم عمل می‌کنند و کاملا به خود و درون‌شان اتکا می‌کنند. این افراد اعتماد به نفس بالایی دارند و در کمک به دیگران پیشقدم هستند. 


رنگ سبز، با خود آرامش عجیبی دارد. برای همین از طمأنینه و آرامشی که کتایون ریاحی در حرف زدن و انجام حرکات دارد، نباید تعجب کرد. عموما علاقه‌مندان به رنگ سبز، درونی آرام و روانی سالم دارند، دنبال آرامش هستند و زیبایی‌ها را دنبال می‌کنند. رنگ سبز در زیرمجموعه رنگ‌های سرد قرار دارد. 

بستن شال: تنوع سریع‌السیر
کتایون ریاحی تنوع زیادی در نوع بستن شال‌هایش ایجاد می‌کند. همین باعث می‌شود او از یک شال ساده به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در ظاهرش هم تنوع ایجاد کند. یادتان باشد یکی از بهترین راهکارها برای داشتن ظاهری متفاوت این است که نوع بستن روسری و شال‌تان را کمی تغییر دهید. 


با هر نوع پوشش می‌توان شال را به سبکی بست که هم به همان ظاهر بیاید و هم باعث ایجاد تغییری چشمگیر شود. کتایون ریاحی صورت نسبتا بیضی‌شکلی دارد،  به همین دلیل گاهی شال را دور سر می‌پیچد و یک طرف جمع می‌کند. برای صورت‌های بیضی، این سبک بستن شال، یکی از بهترین نمونه‌هاست. 

کت: خانم کلاسیک
یکی از پوشش‌های موردعلاقه ریاحی برای حضور در مراسم رسمی، کت‌های خوش‌دوخت است. انتخاب کت در شکل‌ها و برش‌های مختلف، برای حضور در جمعی رسمی و فضایی جدی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خانم‌هاست. ریاحی نشان داده در این زمینه سلیقه خوبی دارد. 


یک خانم هم‌سن کتایون ریاحی، بهترین انتخابی که می‌تواند برای حضور در جمع‌های خودمانی و زنانه داشته باشد، کت و دامن است. پوششی کلاسیک که هیچ وقت از مد نمی‌افتد، همیشه طرفداران خودش را دارد و وقار و آراستگی خاصی به ظاهر یک خانم می‌دهد.
(منبع: زندگی ایده‌آل)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ