همینقدر ساده به سرطان مبتلا می‌شوید

مهرناز زاوه
اگر بتوانید تنها یک کار برای خطری که طول عمرتان را کم می‌کند انجام دهید، آن حفظ وزن در حالت ایده‌آلش است.

اگر بتوانید تنها یک کار برای خطری که طول عمرتان را کم می‌کند انجام دهید، آن حفظ وزن در حالت ایده‌آلش است. این چیزی است که اکثر پزشکان با آن موافقند. کارولین اولدج از موسسه پیشگیری از سرطان می‌گوید: «انباشتن یک عالم کیلو می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش دهد.
به خصوص چربی‌های شکمی که غالبا پنهان هستند، می‌توانند به تنهایی تا ۴۳ درصد این خطر را افزایش دهند».
او می‌گوید: «سلول‌های چربی بی‌کار سرجایشان نمی‌نشینند، آن‌ها استروژن اضافی تولید می‌کنند. بنابراین هرچقدر سلول‌های چربی بیشتری داشته باشید، استروژن بیشتری در بدنتان جریان پیدا می‌کند و هر چقدر گردش استروژن در طول زندگی‌تان بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان برای شما بیشتر می‌شود.»
دکتر لی جونز از موسسه سرطان دوک می‌گوید: «اضافه وزن و چاقی به این معنی است که شما دارید محیط را برای پیشرفت سرطان مهیا می‌کنید: مقدار زیادی انسولین، گلوکز به اضافه التهاب، که همه‌ی این‌ها در سرعت بخشیدن به رشد سلول‌های سرطانی با هم دست به یکی می‌کنند».
بهترین وزن با شاخص‌ توده بدن (BMI) نرمال به دست می‌آید. BMI شاید روش اندازه‌گیری کاملی نباشد، اما وقتی در مسیر غلط قرار گرفته‌اید می‌تواند آن را به شما نشان دهد. پس اگر چاق هستید و اضافه وزن دارید،‌ وقت را تلف نکنید.
(منبع: Healthcare)

مطالب مرتبط:
غذاهایی که به جنگ سرطان می‌روند 
حدس بزنید چاقی سالانه چند قربانی می‌گیرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ