عجیب ولی واقعی؛ زنی که تمام عمرش مخچه ندارد

maryam01
دکترها کشف کردند که یک زن همه‌ی عمرش را بدون مخچه زندگی کرده است.

دکترها کشف کردند که یک زن همه‌ی عمرش را بدون مخچه زندگی کرده است.
زنی ۲۴ ساله در چین با سابقه‌ی یک ماه تهوع و استفراغ به پزشک مراجعه کرد. پس از بررسی سابقه‌ی سلامت پزشکان دریافتند که زن جوان همه‌ی عمرش با سرگیجه مزمن زندگی کرده و هنگام راه رفتن مشکل عدم تعادل دارد و تا چهار سالگی نتوانسته بود راه برود. با شرح علایم، تیم پزشکی نگران شدند که بیمار یک نوع ضربه مغزی را تجربه کرده، و وقتی تصاویر گرفته شده از مغز او را دیدند، آنچه دیدند نگران‌کننده‌تر بود.
نتایج تصویربرداری نشان داد که به جای ضربه‌ی مغزی، این زن جوان در واقع مخچه‌اش را که کارکرد حرکتی از جمله قدم زدن به وسیله آن انجام می‌شود، از دست داده است.
مرکز پزشکی دانشگاه مریلند خاطرنشان می‌کند که مخچه مبنای مهارت‌های حرکتی و تعادل حرکات بدنی است. وقتی این بخش از مغز آسیب می‌بیند، افراد مشکلات جدی در مهارتهای حرکتی‌شان تجربه می‌کنند. بعضی از آنها حتا کارشان به نشستن روی ویلچر می‌کشد و دیگران از وسایلی مثل عصا استفاده می‌کنند.
دکتر راج نارایان، جراح مغز و اعصاب در بیمارستان دانشگاه نورث شور گفت: «عکس‌ها نشان می‌دهد که مغز زن جوان بیشتر می‌خواهد با این نابه‌هنجاری سازگار شود.»
نارایان گفت: «وقتی شخصی با نابه‌هنجاری مغزی به دنیا می‌آید یا بخش مشخصی از مغز را در سال‌های اولیه زندگی‌اش از دست داده، بقیه مغز می‌کوشد آن نقصان و فقدان را جبران کند.»
(منبع: vox)

عوارض سکته مخچه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ