دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۱)

mojtaba
هر روز چندین و چند کشف در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد. بعضی از آن‌ها به افراد بیمار امید می‌دهند؛ بعضی دیگر به توضیح بیشتر ذهن و بدن انسان کمک می‌کنند. معدود کشف‌هایی هستند که کمتر علنی می‌شوند و در سرخط خبرها قرار می‌گیرند، اما بسیار عجیب هستند.

هر روز چندین و چند کشف در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد. بعضی از آن‌ها به افراد بیمار امید می‌دهند؛ بعضی دیگر به توضیح بیشتر ذهن و بدن انسان کمک می‌کنند. معدود کشف‌هایی هستند که کمتر علنی می‌شوند و در سرخط خبرها قرار می‌گیرند، اما بسیار عجیب هستند. در اینجا به چند کشف عجیب در حوزه سلامت در سال ۲۰۱۴ نظری می‌اندازیم.

شیزوفرنی در واقع نتیجه اختلال ۸ ژن متفاوت است
یک تحقیق مهمی که نتیجه‌‌اش در سال ۲۰۱۴ چاپ شد نشان داد که شیزوفرنی بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می‌شد. دانشمندان متخصص ژنتیک، ترکیب ژنتیکی ۴۲۰۰ نفر از افراد مبتلا به شیزوفرنی و ۳۸۰۰ انسان سالم را ارزیابی کردند. این آزمایش از آن جهت بدیع بود که به جای تمرکز روی یک ژن خاص، محققان توانستند مجموعه‌ای از ژن‌ها را بررسی کنند. آن‌ها متوجه شدند که بعضی از نشانه‌های شیزوفرنی با گروه کاملاً متفاوتی از علایم ارتباط دارد.  این ارتباط‌ها بسیار قوی بود: وقتی افراد ترکیب‌های ژنی مشخصی داشتند، احتمال ابتلای‌شان به شیزوفرنی ۱۰۰ درصد بود.
روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یاشیزوفرنی  یک اختلال روانی است که مشخصه آن از کار افتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است. این بیماری معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می‌دهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰٫۳–۰٫۷٪ تشخیص بر اساس مشاهده رفتار و تجارب گزارش شده بیمار است.
(منبع: فاکس نیوز)

دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۲)
دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۳)
دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۴)
دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۵)

شعار روز جهانی بهداشت روان؛ زندگی با شیزوفرنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ