دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۲)

mojtaba
هر روز چندین و چند کشف در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد. بعضی از آن‌ها به افراد بیمار امید می‌دهند؛ بعضی دیگر به توضیح بیشتر ذهن و بدن انسان کمک می‌کنند. معدود کشف‌هایی هستند که کمتر علنی می‌شوند و در سرخط خبرها قرار می‌گیرند، اما بسیار عجیب هستند.

هر روز چندین و چند کشف در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد. بعضی از آن‌ها به افراد بیمار امید می‌دهند؛ بعضی دیگر به توضیح بیشتر ذهن و بدن انسان کمک می‌کنند. معدود کشف‌هایی هستند که کمتر علنی می‌شوند و در سرخط خبرها قرار می‌گیرند، اما بسیار عجیب هستند. در اینجا به چندکشف عجیب در حوزه سلامت در سال ۲۰۱۴ نظری می‌اندازیم.

ارتباط مغز به مغز: حاصل شد
به لطف محققان و مهندسین طراح ربوت، برای اولین بار ارتباط مغز با مغز میسر شد. این آزمایش بدون کوچکترین جراحی یا شکافتن سر و با استفاده از الکترودهای چسبیده به پوست سر داوطلبان انجام شد. در حالی که مردی که ابزار ویژه‌ای به سر داشت در هند به زبان هندی و اسپانیایی به کلمه «سلام» فکر کرد، این کلمه از طریق اینترنت منتقل شد و ۵۰۰۰ مایل آن طرف‌تر مردی در فرانسه آن را روی صفحه خواند. در واقع آن دو در هند و فرانسه بدون اینکه چیزی بگویند یا کلمه‌ای تایپ کنند با هم ارتباط برقرار کردند.
(منبع: فاکس نیوز)

دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۱)
دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۳)
دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۴)

دستاورد‌های عجیب سلامت در سال ۲۰۱۴ (۵)

مشکل حافظه با سکته مغزی ارتباط دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ