درمان‌های ساده خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

mojtaba
الو دکتر، درمان خانگی- سرماخوردگی و آنفولانزا، بیماری‌های اجتنا‌ب‌ناپذیری هستند که هرچقدر هم که قوی باشید باز هم احتمالا چندین و چند بار با این دو بیماری سر و کار دارید.

الو دکتر، درمان خانگی- سرماخوردگی و آنفولانزا، بیماری‌های اجتنا‌ب‌ناپذیری هستند که هرچقدر هم که قوی باشید باز هم احتمالا چندین و چند بار با این دو بیماری سر و کار دارید. البته این طور نیست که هر بار شما سرما می‌خورید حتما آنفولانزا می‌گیرید. آنفولانزا یک بیماری مسری است که نوعی ویروس باعثش می‌شود. این ویروس با قطره‌های بسیار بسیار ریزی که فرد مبتلا به آنفولانزا با سرفه و عطسه به بیرون می‌دهد، به دیگران منتقل می‌شود.
آبریزش بینی خواهید داشت، همین‌طور تب، درد عضلات، گلودرد و‌… چون آنفولانزا یک عفونت ویروسی است باید آنتی‌بیوتیک بخورید. هرچند استفاده‌ی بلندمدت از آنتی‌بیوتیک شاید برای سلامتی‌تان خوب نباشد. گاهی این داروها عوارض جانبی دارند. به همین دلیل شما می‌توانید از چیزهایی استفاده کنید که در هر خانه‌ای یافت می‌شود.
دکتر مایکل مورای می‌گوید این عناصر کاملاً با طب سنتی ارتباط دارند. شما می‌توانید پزشک خودتان باشید و درمان‌های خانگی را دنبال کنید. بیایید به بعضی از درمان‌های خانگی برای سرماخوردگی و آنفولانزا نگاهی بیندازیم.

فین کنید
وقتی دچار سرماخوردگی و آنفولانزا هستند احتمال خلط و ترشح خواهید داشت. احساس می‌کنید خلط و ترشح راه نفس کشیدن‌تان را گرفته است. این رنج آور است. اگر بتوانید این خلط را بیرون بریزید می‌توانید مجرای تنفسی‌تان را پاک کنید و همراه آن مقداری از ویروس‌ها هم بیرون می‌روند. بنابراین هرچند دفعه که می‌توانید فین کنید تا مخاط بینی‌تان پاک شود.


درمان سرماخوردگی با زنجبیل
دکتر مورای می‌گوید زنجبیل، خاصیت ضدالتهابی خیلی خوبی دارد. و می‌تواند گلودرد را درمان کند. می‌توانید چند تکه زنجبیل را با نمک بخورید. همچنین می‌توانید چای زنجبیل بنوشید. دو فنجان چای زنجبیل در صبح و یک فنجان در عصر مفید است.

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با آب
وقتی به آنفولانزا مبتلا هستید آب بدن‌تان کم می‌شود. این اتفاق باعث غلیظ شدن خلط ‌شده و بیرون کشیدن‌اش سخت می‌شود. رطوبت‌افزایی به بدن‌تان آب می‌رساند و باعث رقیق‌شدن خلط می‌شود.


قرقره‌ کردن
در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» آمده که قرقره‌کردن آب نمک کاملا گلودردتان را تسکین می‌دهد. نمک به خودی خود خاصیت تسکینی و ضدالتهابی دارد و همراه با آب گرم می‌تواند خلط را رقیق کند، از التهاب بکاهد و درد را فرو می‌نشاند.بنابراین تا می‌توانید آب نمک قرقره کنید.

شستشوی بینی
تراکم خلط در سینوس‌ها و مجرای بینی بدترین نشانه‌ی سرماخوردگی و آنفولانزاست. تولید اضافی ترشحات و خلط مجرای بینی و ریه‌ها را مسدود می‌کند. خلط و ترشح در مجرای بینی را می‌توان با محلول‌های شستشوی بینی پاک کرد.
برای این کار محلول را از یک سوراخ بینی وارد، و از سوراخ دیگر بینی بیرون بریزید. انجام این کار در ابتدا کمی دشوار خواهد بود، اما با تمرین می‌توانید به خوبی انجامش دهید.


مایعات گرم
مایعات گرم می‌تواند به شما کمک کند تا سرفه‌های خلط‌آور داشته باشید و راحت نفس بکشید. اگر سوپ مرغ یا سوپ سبزیجات می‌خورید در واقع به بدن‌تان مواد مغذی می‌رسانید تا سیستم ایمنی بدن‌تان بهتر بتواند با آلودگی مبارزه کند.

لینک‌های مرتبط:
طبیعی‌ترین و سریع‌ترین درمان سرماخوردگی…
چگونه ویروس آنفولانزا سبب بیماری می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
منا

منا

1394-09-22 - 07:11 پاسخ

نصیحت های شما عالیه?