چگونه جنسیت فرزندمان را تعیین کنیم+ پاسخ دکتر کشاورز

مهرناز زاوه
الو دکتر- شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد.‌ دکتر کشاورز در این مورد توضیح داده است.

بسیاری از محققان معتقدند که هیچ روش علمی برای تعیین صد درصد جنسیت فرزند پیش از بارداری وجود ندارد. گرچه این اعتقاد صحیح است اما شواهدی هم وجود دارد که نشان می‌دهد عوامل متعددی در دختر یا پسر شدن جنین نقش دارد. زمان آمیزش، میزان PH رحم در حین لقاح و رژیم غذایی پیش از بارداری سه عامل موثر در تعیین جنسیت قبل از بارداری هستند .در ادامه نکات لازم را برایتان شرح می‌دهیم.
دختر می‌خواهید؟
-محیط را اسیدی کنید
یکی از موارد قابل توجه برای دختردار شدن این است که پیش از مقاربت باید واژن اسیدی باشد؛ به همین دلیل بهتر است واژن را با ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید که در یک چهارم لیوان آب محلول شده، شست وشو داد.
-نمک نخورید 
اگر زوجی دختر بخواهد باید یک ماه قبل از بارداری از مصرف نمک خودداری کرده و به طور کلی نمک را از غذایشان حذف کنند زیرا نبود نمک در غذاها باعث افزایش فعالیت های غدد فوق کلیوی می شود و ترشح هورمون غشای فوق کلیوی را زیادتر می کند.
-به زمان توجه کنید
اگر لقاح چند روز قبل از تخمک گذاری انجام شود، شانس تولد نوزاد دختر را افزایش می‌دهد. حقیقت این است که تعدادی از مطالعات نشان می‌دهد ارتباطی بین زمان لقاح و جنسیت نوزاد وجود دارد.
پسر می‌خواهید؟
-استرس را از خود دور کنید
تحقیقات ثابت کرده زنانی که می‌خواهند در آینده صاحب فرزند پسر شوند، بهتر است خونسرد باشند. دانشمندان با اندازه گیری میزان هورمون استرس در زنان باردار متوجه شدند احتمال اینکه فرزند زنان پراسترس و نگران دختر باشد حدود ۷۵درصد بیشتر از زنانی است که خونسرد و آرام هستند.
-نمک را فراموش نکنید
برعکس رژیم غذایی برای دختردار شدن، باید برای پسردار شدن از رژیم پرنمک استفاده شود. مصرف میوه‌ها و مواد غذایی که حاوی پتاسیم، فسفر، سدیم و آهن هستند می تواند شانس به دنیا آمدن فرزند پسر را افزایش دهد. اگر خانمی قبل از لقاح، مقداری میوه توت فرنگی بخورد ترشح دهانه رحم او قلیایی شده و کروموزوم های دختر را از بین می برد و محیط برای پرورش پسر آماده می‌شود. به طور کلی مصرف مواد غذایی مانند مرکبات، زردآلو، آناناس، موز، خرما، انجیر، خربزه، حبوبات، کنگرفرنگی، گوجه فرنگی، ذرت، سیب زمینی، سبوس، کنسرو ماهی، ژامبون، کره، نوشابه گازدار و قهوه و چای می تواند احتمال تولد پسر را زیاد کند.
-محیط را قلیایی کنید
اگر ۱۵ دقیقه قبل از رابطه زناشویی ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و با این محلول واژن را بشویید، احتمال پسرشدن جنین بیشتر خواهد شد زیرا با ایجاد محیط قلیایی احتمال تولد نوزاد پسر بیشتر می‌شود. به طور کل اگر مقاربت در حوالی زمان تخمک گذاری انجام شود نوزاد پسر خواهد بود زیرا در زمان تخمک گذاری ترشحات دهانه رحم از همیشه قلیایی تر و رقیق تر است.
-قهوه را فراموش نکنید
نوشیدن قهوه پیش از شروع رابطه زناشویی به وسیله مرد احتمال تولد نوزاد پسر را بیشتر می‌کند.
-گندم بخورید
در طب سنتی اعتقاد به تاثیر خوراکی‌ها در تعیین جنسیت بسیار پررنگ است. برای مثال خوردن حلیم‌هایی از گندم، برنج، لوبیا، نعناع، پیاز، سیر تازه، پسته، گندم و نخود چرب شده و تفت داده، انجیر، انگور شیرین، روغن کنجد، روغن بادام و خوراکی های شیرین مانند شیره خرما احتمال تولد نوزاد پسر را افزایش می دهد.


دکتر کشاورز درباره امکان تعین جنسیت فرزند اینچنین توضیح داده است:
در روش تعیین جنسیت با تغذیه، رعایت کامل رژیم غذایی توسط خانم‌ها، تعیین جنسیت جنین را تا حدود ۸۰ درصد امکان پذیر می سازد. 
برای پسردار شدن لازم است رژیم غذایی غنی از سدیم و پتاسیم و فقیر از کلسیم باشد و برعکس برای دختردار شدن لازم است رژیم غذایی فقیر از سدیم و پتاسیم و غنی از کلسیم باشد.
اصول کار بسیار ساده است اما اجرای آن آسان نیست و نیاز به دقت و ظرافت بالایی دارد. شیوه‌ی اجرا به این صورت است که خانمی که قصد بارداری دارد، باید زیر نظر متخصص حداقل ۲ پریود قبل از تاریخ پیش‌بینی شده برای بارداری، رژیم غذایی تنظیم شده و همچنین حداقل زمان انجام آن را(که حداقل ۲ ماه است) به طور جدی و دقیق رعایت نماید. 
اما پیش از آن ابتدا باید مطمئن شویم ممنوعیت برای اجرای رژیم غذایی وجود نداشته باشد. افراد مبتلا به بیماری‌های فشار خون بالا، ناراحتی های قلبی- عروقی و نارسایی کلیه  مجاز به استفاده از رژیم غذایی برای پسردار شدن نیستند و افراد مبتلا به اختلالات عصبی، بالابودن کلسیم خون و نارسایی‌های کلیوی نباید از رژیم‌های غذایی برای دختردار شدن استفاده کنند. 
همچنین رعایت رژیم غذایی نباید از ۶ ماه تجاوز کند. چرا که تداوم آن می تواند منجر به سوء تغذیه مادر و پیامدهای ناگوار شود. درمانگاه‌هایی که در تمام دنیا مسئول ارائه اینگونه رژیم های غذایی هستند تأکید دارند که مصرف تمام قرص‌های ضدبارداری در دوران اجرای رژیم غذایی متوقف شود. بنابرای برای پیشگیری از بارداری از سایر روش های جایگزین استفاده شود.
گام اول اجرای رژیم باید زیر نظر متخصصین صورت پذیرد و لازم است که از هرگونه انحراف از رژیم توصیه شده پرهیز شود. اگرچه نوع تغذیه مرد تأثیری در روند این فرآیند ندارد اما همراهی و همدلی او از نظر روحی کمک موثری برای همسرش محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:
۸ تا از نبایدهای دورن بارداری
نکات مهم درباره ماه اول بارداری
همه چیز در مورد تعیین جنسیت قبل از بارداری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
کمند امیری

کمند امیری

1398-10-09 - 14:50 پاسخ

سلام من 27سالمه وفرزند اولم هست که میخوام بارداربشم دکتر رفتم همه چیز اوکی بود واز 4دیماه هم دارم عرق کاسنی میخوریم رژیم درستی بهم بدین لطفا ممنون میشم.