درمان خانگی: تسکین درد دندان با روغن میخک

mojtaba
به گفته دکتر مایکل مورای عوامل ضد باکتریایی زیادی در خانه وجود دارد که می‌توان از آنها هم برای تسکین درد ناشی از پوسیدگی و از بین بردن پوسیدگی‌های دندان استفاده کرد.

درمان پوسیدگی دندان، درمان‌ ساده‌ای نیست و لازم است زمان زیاد و توجه زیادی را به دندان یا دندان‌های پوسیده معطوف کنید تا پوسیدگی را کنترل کنید و جلوی رشد باکتری‌ها در دندان‌های آلوده را بگیرید.
به گفته دکتر مایکل مورای عوامل ضد باکتریایی زیادی در خانه وجود دارد که می‌توان از آنها هم برای تسکین درد ناشی از پوسیدگی و از بین بردن پوسیدگی‌های دندان استفاده کرد. اکثر این اقلام را می‌توانید در آشپزخانه پیدا کنید و به عنوان درمانی موثر برای مقابله با پوسیدگی دندان استفاده کنید. 

قرقره آب و نمک
مقدار معقولی نمک را در آب گرم بریزید و بعد با محلولی که به دست می‌آید قرقره کنید. این کار را چهار تا ۱۰ بار در روز می‌توانید انجام دهید. اگر درد دندان خیلی شدید باشد حتا بیش از ۱۰ بار هم می‌توانید این کار را بکنید.
آب نمک باکتری‌ها را در دهان و دندان می‌کشد و در گلو به عنوان عاملی ضدباکتری عمل می‌کند و در سراسر این نواحی احتمال رشد آلودگی دندان را کاهش می‌دهد.

کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۴ منتشر شد
روغن میخک
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» روغن میخک یک عنصر ضدباکتری قدرتمند است و استعمال چند قطره از آن با استفاده از کتان و کشیدنش روی دندان می‌تواند درد پوسیدگی دندان را تقریبا فوری کاهش دهد. روغن میخک از دیرباز به خاطر خواص ضدباکتریایی‌اش زبانزد خاص و عام بوده، و اگر روغن‌اش را گیر نیاوردید می‌توانید به سادگی گل میخک را روی دندان خراب فشار دهید.
دکتر مورای تاکید دارد که اگر از روغن استفاده می‌کنید، مراقب باشید، چون روغن فاسد یا اضافی ممکن است به بافت‌های نرم دهان‌تان آسیب بزند و باعث التهاب ‌شود.

برای رفع بوی بد دهان و یا درد دندان چه باید خورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ