برنامه غذایی جرارد پیکه، بازیکن بارسلونا

mojtaba
فارغ از اینکه تمرینات روزانه چقدر خوب باشد، باید یک برنامه غذایی مناسب را دنبال کرد و این چیزی است که جرارد پیکه به خوبی آن را می‌فهمد.

در قسمت قبل برنامه تمرینی جرارد پیکه، بازیکن ملی‌پوش تیم بارسلونا را خواندید. در این قسمت برنامه غذایی این فوتبالیست موفق را می‌خواند:
فارغ از اینکه تمرینات روزانه چقدر خوب باشد، باید یک برنامه غذایی مناسب را دنبال کرد و این چیزی است که جرارد پیکه به خوبی آن را می‌فهمد.
نمایش او در زمین بازی، از قدرت، استحکام و چالاکی او خبر می‌دهد.
پیکه در روز چند وعده‌ی غذایی دارد، از جمله دو وعده‌ی اصلی و وعده غذایی مختصر. او بین وعده‌های غذایی،  دوبار غذا می‌خورد. ایده‌ی پشت این برنامه این است که او هر بار مقدار کمتری غذا بخورد، در عوض غذایش در طول روز پخش شود. 
رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی برای پیکه ضروری است یک خواب خوب و صبحانه‌ای متشکل از نان چندغله، شیر، تخم‌مرغ و میوه تازه، می‌تواند بسیار مقوی باشد.
وعده‌ی ناهار سبک است و اغلب پاستا و سالاد سزار مرغ را شامل می‌شود.
این رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی است و میزان کربوهیدرات بالایی دارد اما مقدار کالری‌اش پایین است. جرارد پیکه این غذاها را به اشکال مختلف مصرف می‌کند. او نان، سیب‌زمینی، میوه‌های تازه، شیر و پاستا می‌خورد.
جدای از این، او پیش از شروع مسابقه‌ی فوتبال یک نوشابه‌ی انرژی‌زا می‌خورد، اما از نوشیدن نوشابه‌ها و غذاهایی که قند بالایی دارند خودداری می‌کند.

حفظ میزان مصرف پروتئین و کربوهیدرات
پیکه برای اینکه زیاد به خودش سخت نگیرد، روزانه ۱۵ درصد پروتئین، ۶۰درصد کربوهیدرات و ۳۰ درصد چربی می‌خورد. جرارد کربوهیدرات را جانشین غذا می‌کند. سبزیجات سبز و میوه‌های تازه وقتی در کنار هم و با روغن زیتون مصرف شود، انرژی بازیکن را افزایش می‌دهد. تا جایی که مساله خوردن باشد، جرارد تنها روی برنامه‌ی منظم خود متمرکز می‌شود، برای جرارد قبل از هر مسابقه، وعده‌ی غذایی مغذی با چربی پایین ضروری است.
مثل همه‌ی فوتبالیست‌ها جرارد هم به اندازه‌ی کافی غذا می‌خورد تا هوای فیزیک تنومند خودش را داشته باشد. همان طور که انجمن تغذیه آمریکا توصیه کرده، برای هر فوتبالیستی ضروری است که در روز بازی ۵ تا ۹ هزار کالری مصرف کند و این چیزی است که جرارد پیکه هم به خوبی آن را انجام می‌دهد.
(منبع: celebhealth)

برنامه تمرینی جرارد پیکه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ