با آلوئه‌ورا در خانه رشد موی‌تان را تقویت کنید

mojtaba
درمان‌های خانگی متنوعی برای افزایش رشد موی‌تان وجود دارد. دکتر مایکل مورای قبلاً درباره تقویت رشد مو با شیر نارگیل و تخم‌مرغ گفته بود. حالا او دو درمان دیگر برای رشد مو ارائه کرده است.

درمان‌های خانگی متنوعی برای افزایش رشد موی‌تان وجود دارد. دکتر مایکل مورای قبلاً درباره تقویت رشد مو با شیر نارگیل و تخم‌مرغ گفته بود. حالا او دو درمان دیگر برای رشد مو ارائه کرده است.

رشد مو با آلوئه‌ورا (شب‌یار)
آلوئه ورا سرشار از اسیدهای چرب، روی،آهن و ویتامین A، C و E است که با تحریک رشد موهای جدید به عنوان یک حالت‌دهنده‌ی موی طبیعی عمل می‌کند. آلوئه‌ورا از ترشح زیاد غدد چربی پوست که با جذب باکتری، گرد و غبار و … ریزش مو را تسریع می‌کند، جلوگیری می‌کند. اگر در اولین مرحله‌ی ریزش مو، استفاده شود آلوئه‌ورا می‌تواند به طور موثر با قوی‌تر و ضخیم‌ترکردن مو، رشد مو را تسریع ببخشد.

در واقع آلوئه‌ورا یک درمان خانگی معروف است که برای افزایش حجم مو و سرعت‌بخشیدن به رشد موهای درخشان استفاده می‌شود.
دکتر مورای می‌گوید دو قاشق ژل آلوئه‌ورا را با دو قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل در یک اونس (۳۱ میلی‌لیتر) آب گرم مخلوط کنید و این دارو را روی پوست سرتان استعمال کنید. بعد از ۳۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید. همچنین می‌توانید با ترکیب آلوئه‌ورا با روغن گیاهک گندم و شیرنارگیل، یک شامپوی آلوئه‌ورا بسازید و هر وقت خواستید استفاده کنید.

درمان خانگی: ترکیب روغن نارگیل و لیمو
خیلی مهم است که حداقل دو بار یا سه بار در هفته روغن به موهای‌تان بمالید تا چرخه‌ خون در پوست سرتان افزایش پیدا کند و جوانه‌های مو تقویت شود. روغن با مهیاساختن مواد مغذی اساسی برای مو، سرعت رشد مو را بالا می‌برد،‌آن را مرطوب می‌کند و از پوست سر در مقابل باکتری و ترکیبات سمی محیطی محافظت می‌کند.

در کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» آمده که یکی از عمومی‌ترین روغن‌هایی که برای رشد مو استفاده می‌شود، روغن نارگیل است. این روغن حاوی عامل‌های ضدمیکروبی است که از ریزش مو به دلیل حمله‌های باکتریایی و قارچی به جوانه‌های مو جلوگیری می‌کند. استفاده از روغن نارگیل ترکیب شده با آب لیمو هنگام خواب، به طور موثر با شوره‌ی سر که ریزش مو را افزایش می‌دهد مقابله می‌کند.

با این معجون، موی‌تان با سرعت فراری رشد می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ